کد خبر: ۶۹۲۰۴

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی زرند نیاز شهرستان را به یک واحد بیمارستان دامپزشکی با کلیه زیر مجموعه‌های آن مهم دانست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، ریاست اداره دامپزشکی در دیداری که با فرماندار زرند داشت، کلیه وظایف و رسالت‌های دامپزشکی به تفصیل بیان و دستاورد‌های علمی و عملی بدست آمده را ارائه کرد و نیاز یک بیمارستان دامپزشکی با کلیه امکانات در شهرستان را مطرح کرد.

«سید رضا حسینی نژاد» سرپرست فرمانداری زرند با اذعان به اهمیت فعالیت‌های دامپزشکی در جهت بهداشت و سلامت جامعه از اقدامات انجام شده تقدیر کرد.

او با بیان این موضوع که تغذیه دام و طیور مستقیما بر محصولات تولید شده تاثیر می‌گذارد خواستار پیگیری استفاده از خوراک مناسب در صنعت دامپروری شد.

سرپرست فرمانداری زرند همچنین در بحث تولید گوشت و سایر فراورده‌های دامی رعایت مسائل بهداشتی را بر اساس قانون و مقررات مهم توصیف کرد و از مجموعه دامپزشکی خواست در چارچوب قانون نظارت بهداشتی بر تولید و عرضه محصولات دامی کنند.

«حسن لطفعلی پور» رییس اداره دامپزشکی زرندنیز در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت فرماندار اعلام کرد: در شهرستان زرند در حدود ١۵٠ هزار راس دام سبک،٣هزار ۵٠٠ راس دام سنگین، ٢ هزار نفر شتر وجود دارد و سالیانه در حدود ٢ میلیون قطعه مرغ گوشتی در ٣۵ واحد مرغداری زرند تولید می‌شود.

اوهمچنین به وجود یک واحد مرغداری اجداد و ٢ واحد مرغداری تخم گذار اشاره کرد و گفت: خوشبختانه چرخه تولید مرغ و تخم مرغ در شهرستان کامل است و بایستی مسئولین در جهت حمایت از این چرخه اقدامات لازم را بعمل آورند.

لطفعلی پور در بخش دیگری از سخنان خود به شعار نظارت بهداشتی از مزرعه تا سفره اشاره کرد و می‌گوید: مجموعه دامپزشکی سعی دارد با نظارت بهداشتی از ابتدای تولد دام تا زمان استحصال محصولات، فراورده‌های سالم و عاری از عوامل بیماریزا به جامعه منتقل گردند.

او درخواست کرد: برای انجام وظایف خطیر دامپزشکی کلیه مسئولین و در راس آن‌ها فرماندار بایستی حمایت لازم را از مجموعه دامپزشکی داشته باشند.

رئیس اداره دامپزشکی زرند همچنین نیاز شهرستان را به یک واحد بیمارستان دامپزشکی با کلیه زیر مجموعه‌های آن مهم دانست و گفت: بخش خصوصی دامپزشکی در شهرستان اعلام کرد که خواستار راه اندازی بیمارستان دامپزشکی با زیرمجموعه‌های آزمایشگاه، رادیولوژی و ... کرد که در صورت تامین زمین مناسب می‌توان این مجموعه را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دامپزشکی راه اندازی کرد.

او همچنین گفت: با پیگیری انجام شده به وسیله دامپزشکی خط کشتار بلدرچین در کشتارگاه طیور شهرستان راه اندازی شده و تولید و بسته بندی بهداشتی گوشت بلدرچین نیز در این مجموعه در حال انجام می‌باشد.

فرماندار شهرستان زرند حمایت فرمانداری را در بخش‌های مختلف دامپزشکی اعلام کردو از ریاست دامپزشکی خواست؛ پیگیری لازم را برای سرمایه گذاری و ساخت بیمارستان دامپزشکی بعمل آورد.


نظر شما
ادامه