کد خبر: ۶۹۱۷۳

حکیم مهر: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیواندره گفت: ۲ قلاده شغال گرفتار در چاه آب توسط یگان حفاظت این اداره نجات و رهاسازی شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مسعود عسکری» روز سه‌شنبه اظهار داشت: در جریان گزارش مردمی مبنی بر گرفتار شدن ۲ قلاده شغال در چاه آب اراضی حوزه این شهرستان، مامورین یگان حفاظت محیط زیست بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت با استفاده از ادوات لازم نسبت به زنده‌گیری این حیوان‌ها اقدام کرده و پس از بررسی جسمانی و کسب اطمینان از سلامت حیوان، آنها را در زیستگاه طبیعی خود رها کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیواندره افزود: حمایت از این گونه با ارزش حیات وحش ضروری است و باغداران، کشاورزان و دامداران محترم برای ایجاد امنیت و ایمن سازی چاه‌ها و استخرهای کشاورزی و آبزی پروری، نسبت به تمهیدات حفاظتی مانند استفاده از سرپوش برای چاه‌ها و فنس کشی استخرها اقدام کنند.

شغال حیوانی همه‌چیزخوار و فرصت‌طلب است و غذای آن با توجه به فصل و منطقه زندگی تغییر می‌کند، ولی به طور کلی این حیوان از جوندگان، پرندگان، خزندگان و میوه‌ها تغذیه می کند و در کنار آن به لاشه خواری نیز روی می‌آورد.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی وچندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصر بفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

 

نظر شما
ادامه