کد خبر: ۶۹۱۷۰

 

حکیم مهر: معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ گونه انواع حیات وحش در باغ وحش ارومیه نگهداری می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «حجت جباری» عصر دوشنبه در بازدید از باغ وحش ارومیه اظهارکرد: باغ وحش بزرگ درنای ارومیه در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ با مجوز دفتر بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست کشور احداث شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ گونه انواع حیات وحش در باغ وحش ارومیه نگهداری می‌شود، ادامه داد: در کشور تحت هیچ شرایطی گونه‌ای در طبیعت برای نگه داری زنده گیری نمی‌شود.

جباری اظهار کرد: تمام گونه‌های موجود در مجموعه باغ وحش ارومیه، یا از سایر مراکز دیگر به این محل منتقل شده است و یا گونه‌هایی هستند که به صورت مختلف در طبیعت دچار آسیب جدی شده‌اند، به طوری که هیچیک از گونه‌های موجود در این مجموعه قابلیت رها سازی در طبیعت را ندارند.

وی در خصوص نحوه انتقال گونه‌ها نیز افزود: انتقال‌ها با تفاهم دو مرکز انجام می‌شود ممکن است یک گونه در باغ وحش مبدا تکثیر شده باشد و جمعیت مازادش را به باغ وحش دیگری منتقل می‌کند. البته در کشور ما هم حتی در مراکز استان، هرگونه جا به جایی گونه نیازمند موافقت دامپزشکی است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: کلیه فعالیت‌های باغ وحش زیر نظر کارشناسان محیط زیست بوده و دائماً پایش می‌شوند که اگر چنانکه مشکلی وجود داشته باشد تذکرات و راهنمایی‌های لازم ارائه می‌شود.

 

نظر شما
ادامه