کد خبر: ۶۹۱۴۳

حکیم مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از راه‌اندازی پایگاه اطلاعات و داده حوزه کشاورزی استان به زودی با حضور استاندار خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «مهدی جعفری»، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهارداشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه کشاورزی راه و مأموریت جدید را برای خانواده جهاد کشاورزی تبیین نموده است.

وی در بخشی از سخنان خود به پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه آزمایشگاه تخصصی شتر شرق کشور اشاره نمود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی به عملکرد حوزه دامپزشکی استان اشاره داشت و گفت: روند تکمیل احداث پروژه آزمایشگاه دامپزشکی تخصصی شتر در شرق کشور با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام بوده و ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۱۰ درصد باقی مانده این پروژه لازم بوده که امیداریم با تأمین آن در سال اول فعالیت دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد.

جعفری بیان داشت: در حوزه امور عشایر استان نیز اقداماتی از جمله تکمیل پروژه انتقال آب و احداث شبکه آبرسانی به محلات عشایر خواجه منجیکو در نهبندان وچاه مسافر در طبس، موج‌تراشی ایل‌راه‌های عشایری به طول ۸ هزار و ۳۰۰ کیلومتر، مطالعه و طراحی انتقال شبکه آب به محلات عشایری بزخت شهرستان زیرکوه، تکمیل مطالعات ایل‌راه شهرستان بشرویه، آبرسانی سیار و توزیع آرد به محلات عشایری استان، توزیع نهاده‌های دامی و سوخت‌های فسیلی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات خوبی که در حوزه تعاون روستایی استان صورت گرفته کنترل قمیت برخی از کالاهایی بود که در این مدت به دلایل مختلف افزایش چشمگیری یافت ولی به سبب حضور به موقع برای رفع این مشکل مردم نگرانی نداشتند، یادآور شد: پلت فرم‌هایی راه اندازی شده تا مردم کالای خود را از داخل منزل انجام بعد از 24 ساعت کالاها در اختیارشان قرار می‌گیرد.

 

نظر شما
ادامه