کد خبر: ۶۸۹۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی استان مازندران از آمادگی ادارات دامپزشکی استان برای تامین گوشت و مرغ سالم و بهداشتی در روز طبیعت خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، «دکتر محمدحسن گلپایگانی» با اعلام خبر فوق افزود: با توجه به تعطیلی دو روزه در آستانه فرا رسیدن روز طبیعت، بازرسان بهداشتی دامپزشکی در سطح استان مازندران با تشدید نظارت های خود بر عرضه فرآورده های خام دامی و مواد پروتئینی، خاصه گوشت مرغ و گوشت قرمز بر عرضه مواد پروتئینی سالم و بهداشتی نظارت می کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: قطعه بندی و طعم دار کردن گوشت قرمز و گوشت مرغ در قصابیها و مرغ فروشی ها ممنوع بوده و برای تامین سلامت مصرف کنندگان و ارتقای بهداشت عمومی با متخلفان برخورد قانونی بعمل می آوریم.

گلپایگانی از مردم و مسافرین نوروزی خواست تا از محصولات بسته بندی که دارای لیبل محصول شامل تاریخ تولید، انقضاء، نام و مشخصات کارگاه، شرایط نگهداری، لوگوی دامپزشکی و کد پروانه بهره برداری از دامپزشکی می باشند استفاده نمایند.

وی تاکید کرد: فروشگاه های زنجیره ای و مراکز عرضه ای که دارای مسئول فنی بهداشتی می باشند، مستثنی بوده و این مراکز می توانند تحت نظارت مسئولین فنی بهداشتی با داشتن پروانه محصول از دامپزشکی اقدام به عرضه اینگونه محصولات نمایند در غیر اینصورت قصابی ها و مرغ فروشی ها مجاز به قطعه بندی و طعم دار کردن محصولات نیستند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران تاکید داشت: طی مکاتبه ای با انجمن همیاری کشتارگاه های صنعتی طیور استان درخواست نمودیم تا به منظور تامین مرغ سالم و بهداشتی در ایام پیش رو و آغاز ماه مبارک رمضان کلیه کشتارگاه های صنعتی طیور استان در ایام تعطیل آماده دریافت مرغ زنده برای کشتار باشند و در همین راستا ادارات دامپزشکی شهرستانها با برقراری اکیپ های ثابت مستقر در ادارات و تشکیل اکیپ های سیار آماده ارائه خدمات دامپزشکی به صورت رایگان می باشند.

گلپایگانی در پایان تصریح کرد: برخی افراد سودجو با خارج کردن مرغ های تاریخ گذشته از نایلکس و قطعه بندی و افزودن برخی ادویه جات با قیمت بیشتری تحت عنوان جوجه کباب زعفرانی اقدام می کنند که علاوه بر هشدار به این افراد از مردم درخواست می کنیم در صورت مشاهده این موارد مراتب را با ادارات دامپزشکی شهرستانها و یا از طریق سامانه پاسخگویی دامپزشکی با شماره 1512 در میان بگذارند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
1
1
تشریف ببرید هایپر پالادیوم ببینید چه افتصاحی هست غرفه گوشت و مرغش
نظر شما
ادامه