کد خبر: ۶۸۹۱۹
 

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه ای در پی انتشار کلیپی با محتوای نادرست درخصوص تاریخ  IHR بر روی بسته بندی گوشت وارداتی این مطالب را تکذیب کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصرهامون، در پی انتشار کلیپی حاوی مطالب ناصحیح و برداشتی غلط از تاریخ  IHR درج شده بر روی بسته بندی گوشت گوساله وارداتی در فضای مجازی، «دکتر مهدی حسینی» مدیرکل دامپزشکی استان با ارائه توصیحاتی در این خصوص و تشریح صحیح تاریخ های درج شده بر روی بسته بندی محتوای این کلیپ را تکذیب کرد .

وی گفت: دو تاریخ درج شده بر روی بسته بندی گوشت های وارداتی یکی تاریخ تولید گوشت بوده که پس از ۱۸ ماه منقضی شده و بعد از آن مطابق دستور قضایی اقدامات لازم در خصوص این محصول اجرا خواهد شد .

این مسئول ادامه داد: تاریخ دیگر تاریخIHRمی باشد که صراحتاً بر روی بسته بندی قید شده و منظور از آن تاریخ ابلاغ آخرین ضوابط بهداشتی واردات کشور ایران است به این ترتیب که کشور جمهوری اسلامی ایران، یک سری شرایط برای دام، کشتارگاه و نحوه استحصال و نگهداری گوشت تا رسیدن به مقصد مشخص کرده و این ضوابط را به کشورهای صادر کننده گوشت به ایران ابلاغ می کند .

به گفته حسینی، آخرین ویرایش این ضوابط بهداشتی در سال ۲۰۱۴ بوده است که همان تاریخ   IHR   درج شده بر روی بسته بندی می باشد که این شهروند به اشتباه از آن به عنوان تاریخ تولد گوساله یاد کرد که به طور کل غلط بوده و این تاریخ ضوابطی است که این محصول بر اساس آن ضوابط تولید و بسته بندی شده، نه تاریخ تولد گوساله که هیچ کارشناسی در دستگاه ها چنین موردی را تایید نخواهد کرد .

 

نظر شما
ادامه