کد خبر: ۶۸۸۹۵

حکیم مهر: معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از رها سازی 26 بهله پرنده شکاری در زیستگاههای طبیعی استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «زهره موسوی» اظهار کرد: پرندگان آزاد شده شامل 12 بهله دلیجه، 2 بهله عقاب طلایی، 4 بهله سارگپه، 3 بهله انواع جغد و 5 بهله قرقی بودند که به دلایل متخلف دچار آسیب دیدگی و جراحت شده بودند که پس از تیمار به طبیعت بازگردانده شدند.

وی افزود: تمامی این پرندگان شکاری ارزشمند ضمن انجام اقدامات درمانی، تیمار و تغذیه و گذراندن دوران نقاهت تحت نظر کارشناسان، پس از بدست آوردن شرایط جسمی مناسب با رعایت پروتکل‌های دامپزشکی حیات وحش در طبیعت رها سازی شدند.

موسوی بیان کرد: رعایت ملاحظات تخصصی زیست محیطی از جمله تغذیه مناسب جانوران بویژه در روزهای پیش از رهاسازی، انتخاب زمان و محل مناسب برای اجرای برنامه بازگشت به طبیعت از جهت موقعیت مکانی، توپوگرافی و عوارض طبیعی منطقه همچنین شرایط مناسب آب و هوایی در روز اجرای برنامه، علامت‌گذاری جانوران و حمل آن‌ها به شیوه اصولی تا محل رهاسازی از ضرورت‌های اجرای برنامه‌های رهاسازی جانوران وحشی در طبیعت است.

استان مرکزی در جایگاه سوم کشور از نظر تنوع زیستی قرار دارد و تاکنون 363 گونه جانوری شامل 65 گونه پستاندار، 222 گونه پرنده، 55 گونه خزنده، 4 گونه دوزیست، 17 گونه ماهی بومی و یکهزار و 336 گونه گیاهی در آن شناسایی شده است .

 

نظر شما
ادامه