کد خبر: ۶۸۸۶۳
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر: با «دکتر مینا قاضی زاده» ریاست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان مصاحبه صورت گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، متن مصاحبه به شرح زیر می باشد:

به عنوان اولین سوال خودتان رو معرفی کنید و اعلام کنید چند سال دارید؟

دکتر مینا قاضی زاده هستم متولد سال 1353.

اصالتا کجایی هستید؟

اصالتا اهل شهرکرمان هستم

فارغ تحصیل کدام دانشگاه اید؟

فارغ التحصیل سال 78 دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید باهنر کرمان 

چند سال سابقه کار دارید؟

15 سال سابقه بخش دولتی و 7 سال سابقه کار در بخش خصوصی دامپزشکی دارم.

قبل از ریاست کجا مشغول به کار بودید و خدمت کردید؟

قبل از ریاست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی بعنوان رییس اداره برنامه و بودجه که قبلا طرح و برنامه نام داشت مشغول فعالیت بوده ام.

رزومه کاری و فعالیت های که انجام دادید را به صورت خلاصه  بیان کنید.

ورودی 72 مقطع دکتری حرفه ای دامپزشکی و بعنوان دومین ورودی پس از تاسیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه باهنر هستم و در سال 78 با معدل 22/17 با کسب رتبه اول بین دانش آموختگان آن  ورودی از دانشگاه شهید باهنر کرمان فارغ التحصیل شدم که دو بار در آزمون تخصصی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران موفق به کسب نمره کتبی شده اما متاسفانه در مصاحبه علمی موفق به احراز نمره قبولی نشدم.

پس از فارغ التحصیلی بمدت 2 سال در داروخانه دامپزشکی شهرستان رفسنجان مشغول کار بودم و سپس به مدت 5 سال از سال 80 الی 85 بعنوان مسئول فنی کشتارگاه صنعتی طیور مشغول به خدمت بودم که یکی از مهمترین تحولات آن دوران، اجرای طرح بسته بندی مرغ در سال 82 بود که با مخالفتها و مشکلات زیادی مواجه بود چراکه قبل از آن مرغ بصورت فله و با پودر یخ از کشتارگاه خارج و در مراکز عرضه توزیع می شد و انجام طرح بسته بندی و درج تاریخ تولید و انقضا در استان کرمان، بعنوان یکی از اولین استانهای کشور در اجرای بسته بندی مرغ موفقیت بسیار مهمی بود.

بعد از آن وارد بخش دولتی شده و بعنوان رییس اداره طرح و برنامه از سال 85  تا سال 89 فعالیت داشته ام که یکی از مهمترین اقدامات آن دوره، جذب تعداد قابل توجهی همکاران دامپزشک بعنوان نیروی طرح دامپزشکی بود که همگی در حال حاضر بعنوان پرسنل جوان و توانمند دامپزشکی درسراسر استان مشغول خدمت می باشند.

از سال 89 هم با سمت رییس  اداره نظارت بر بهداشت عمومی که در حال حاضر با عنوان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی محسوب میگردد مشغول کار بوده ام و حدود 3 سال هم در این بین بعنوان معاون و کارشناس مسئول اداره نظارت فعالیت داشته ام. در این دوران هم علاوه بر انجام اقدامات و خدمات بهداشتی، سند امنیت غذایی استان را در 3 جلد فراورده های خام دامی (گوشت قرمز، گوشت مرغ و شیر خام )تدوین نموده ایم و تاکنون حسب وظیفه و علاقه در راستای ارتقا کیفیت فراورده های خام دامی و اهداف سازمان دامپزشکی تلاشهای  علمی و عملی داشته ام.

اگر دوباره قرار بود انتخاب رشته کنید آیا بازهم این رشته را انتخاب می کردید و دلیلش چیه؟

حقیقت این است که دامپزشکی سومین رشته انتخابی من پس از رشته های پزشکی بود اما در حال حاضر زمینه شغلی فعلی و مبحث بهداشت مواد غذایی یکی از علایق من هست که امیدوارم بتوانم در جهت ارتقای بهداشت عمومی و سلامت جامعه نقش موثری داشته باشم.

دلیلتان برای انتخاب این شغل چی بود؟

بدلیل موفقیت یکی از اقوام نزدیک و سطح علمی ایشان در رشته دامپزشکی به این رشته علاقمند شدم.

یک خاطره از دوران مسوولیتتان را بیان کنید؟

اوایلی که در کشتارگاه طیور مشغول فعالیت شدم بدلیل این که قبل از من فقط آقایان وظیفه نظارت بهداشتی کشتارگاه را برعهده داشتند، حضور یک خانم و پذیرش نوع مسئولیت او بعنوان مسئول فنی بهداشتی برای مدیر و کارگران بسیار دشوار بود، بنحوی که وقتی یک شب زمستانی پس از کشتار تعداد مرغهای ضبط شده بیش از انتطار ایشان بود، از من خواسته شد تا همگی لاشه هارا تشریح و دلایل ضبط آنهارا توضیح دهم و بالاخره قانع شدند و اجازه معدوم سازی داده شد و این موضوع را همیشه بعنوان یکی از خاطرات برای مسئولین فنی تازه کار عنوان میکنم تا در انجام مسئولیتهای بهداشتی خود متعهد و جدی و حضورشان فعال و موثر باشد.

پیشنهادتان برای خدمت بهتر به مردم چیه؟

با توجه به اینکه حسب وظایف قانونی، حرفه دامپزشکی با بهداشت و سلامت عمومی جامعه ارتباط مستقیم دارد عملا خدمت بهتر به مردم به معنی انجام دقیقتر وظایف می باشد که بنظر من مستلزم آموزش و فرهنگ سازی بهداشتی بهتر برای بهره برداران و عموم و انجام خدمات با کیفیت علمی بالاتر می باشد.

تعریف شما از ویژگی یک کارمند خوب چیه؟

اولین ویژگی وظیفه شناسی و احساس مسئولیت در قبال وظایف محوله است به نوعی که کارها را با صرف وقت کافی و به شایستگی انجام دهد.

اگر بخواهید یک جمله به ریاست سازمان دامپزشکی بگویید آن جمله چیه؟

اصلاح قوانین و تصویب آیین نامه های شفاف و بروز و افزایش تعرفه های خدمات دامپزشکی بخش دولتی بمنظور تامین هزینه های خدمات و پرسنل را در اولویت کارهای خود قراردهند.

و در آخر ... امیدوارم حرفه دامپزشکی در کشورمان هرچه زودتر به جایگاه واقعی خود دست یابد و اهمیت نقش دامپزشکان در تضمین بهداشت و سلامت جامعه برای همه مردم روشن و مشخص گردد.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همکار متخصّص داخلی دام بزرگ-رئیس سابق دامپزشکی زاهدان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
0
3
به معنای واقعی «استخوان خردکرده دامپزشکی» از بخش خصوصی تا بخش دولتی. خداقوت و تبریک به خانم دکتر و آرزوی توفیق روزافزون برای ایشان.
پاسخ ها
سبکرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
همکارعزیز اگه بجای اینهمه عنوان اسمتون رو میذاشتید بهترنبود؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
0
3
خدا قوت وعرض خسته نباشید خدمت خانم دکتر
همکار زرند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
0
1
درود بر خانم دکتر قاضی زاده که سماجت ایشان در انجام بموقع کارها رمز موفقیتشان بوده است
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
0
1
وای ایشون دوست دوران مدرسه من بودن آن زمان هم بسیار درسخوان بودند و خوشحالم که اتفاقی این متن رو در موردشون خوندم موفق باشی مینای عزیز
دکتر محمدی
|
Switzerland
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
0
1
خانم دکتر قاضی زاده از دامپزشکان متعهد و بسیار فعال بوده و منشائ خدمات زیادی در استان بوده اند.
برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.
نظر شما
ادامه