کد خبر: ۶۸۵۹۳

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان و هیات همراه در سفر به شهرستان ایرانشهر، با هدف هماهنگی برای ترویج فرهنگ صحیح تهیه و مصرف فرآورده خام دامی از طریق تریبون ائمه جماعات با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، «دکتر مهدی حسینی» مدیرکل دامپزشکی استان و هیات همراه در سفر به شهرستان ایرانشهر با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

در این دیدار، دکتر حسینی توضیحاتی در خصوص فعالیت ها و نظارت های شرعی و بهداشتی دامپزشکی بیان داشتند و مسائل این حوزه را تشریح کردند.

در ادامه، «حجه الاسلام والمسلمین شریفی نیک» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان نیز با تاکید بر اهمیت غذای حلال در جامعه اسلامی گفت: در دین اسلام تاکید خاصی بر تهیه غذای حلال و تاثیر آن بر نسل انسان وجود دارد و آیات مرتبط با این موضوع در قرآن کریم نشانگر اهمیت این مسئله می باشد و از بهترین راه های اطمینان از حلّیت فرآورده خام دامی مصرف شده، تهیه از مراکز تحت نظارت دامپزشکی است که علاوه بر سلامت از نظر شرعی و حلال بودن هم مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان از امام جمعه شهرستان ایرانشهر درخواست نمود تا از فرصت تریبون نماز جماعت برای ترویج فرهنگ صحیح تهیه و مصرف فرآورده های خام دامی، بیان مخاطرات کشتار غیرمجاز دام، بیان اهمیت نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی در تهیه و تولید غذای سالم و حلال و حفظ سلامت و امنیت غذایی جامعه استفاده شود.

«حجه الاسلام بزمانی» امام جمعه ایرانشهر نیز ضمن قدردانی و تشکر از فعالیت ها و خدمات ارائه شده از سوی دامپزشکی گفت: نیرو های دامپزشکی افرادی پاکدست و دغدغه مند هستند که صادقانه برای خدمت به مردم تلاش می نمایند.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های این شهرستان در حوزه دامپزشکی مشکلات مرتبط با زنده فروشی و کشتار غیرمجاز دام است که به بیانی مساوی با کسب پول بیتر از جیب مردم به نفع دلالان است؛ از این رو مجموعه دامپزشکی می بایست  در خصوص ذبح شرعی اعتماد و اطمینان لازم را در بین مردم ایجاد نموده و همچنین با فراهم نمودن فرصت بازدید از کشتارگاه های دام و طیور برای نخبگان و ائمه جماعات، به ایجاود و انتقال این حس اطمینان در بین مردم و جامعه کمک نمایند.

 

نظر شما
ادامه