کد خبر: ۶۸۵۸۸
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی دامپزشکی ایران در نشست با وزیر علوم:
«امیرحسین کاکایی» افزود: ادامه‌دار بودن این معضلات، روز به روز مشکلات بیشتری را برای دانشجویان ایجاد می‌نماید و موجب دلسردی و ناامیدی آنان می‌شود ...
 

حکیم مهر: دبیر اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی دامپزشکی ایران در نشست دبیران اتحادیه ها با وزیر علوم، به طرح مسائلی از جمله افزایش بی رویه دانشکده های دامپزشکی و نبود ارتباط های موثر فضای دانشگاهی دامپزشکی با وزارت بهداشت، ضرورت توجه به تفاوت های آموزشی - یادگیری دامپزشکی، تجهیز دانشکده های دامپزشکی و حقوق و کمک هزینه های دانشجویان پرداخت.

به گزارش حکیم مهر، روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه اولین نشست دبیران اتحادیه های انجمن های علمی دانشجویی با «دکتر محمدعلی زلفی گل» وزیر جدید علوم، تحقیقات و فناوری در سالن جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد.

همچنین دکتر کلانتری معاونت فرهنگی و اجتماعی، دکتر خیرالدین معاونت فناوری و دکتر اسلامی مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم نیز در این نشست حضور داشتند.

 «امیرحسین کاکایی» دبیر اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی دامپزشکی ایران به عنوان نماینده دانشجویان رشته دامپزشکی و رشته های مرتبط در این نشست حضور داشت و به بیان دغدغه ها، مشکلات و ایده های جامعه دانشگاهی دامپزشکی مخصوصاً دانشجویان پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به اظهارات وزیر علوم در خصوص نقش دامپزشکی در سلامت عمومی جامعه، به تشریح اهمیت و تاثیرگذاری این رشته پرداخت.

دبیر اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی دامپزشکی ایران در ادامه با اشاره به افزایش بی رویه دانشکده های دامپزشکی دولتی و آزاد، این موضوع را پدیده‌ای منفی برای تمامی رشته ها مخصوصاً دامپزشکی توصیف کرد و گفت: این پدیده منفی می تواند موجب دامن زدن به مشکل اساسی دامپزشکی یعنی کاهش فرصت های شغلی و کاهش کیفیت آموزشی و در نتیجه افت علمی - مهارتی دانش آموختگان این رشته و رشته های مرتبط گردد.

کاکایی در خصوص کیفیت آموزش به تفاوت های آموزشی دامپزشکی و رشته های مرتبط با آن و عملیاتی و تجربه گرا بودن یادگیری و آموزش این رشته ها اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه دانشکده های دامپزشکی در تامین امکانات و تجهیزات آموزشی که اولویت اول دانشکده هاست دچار مشکل هستند و نیاز به توجه ویژه وزارت علوم در این زمینه حس می شود.

وی در ادامه گفت: کمبود منابع مالی در دانشکده های دامپزشکی، فعالیت های دانشجویی همچون انجمن های علمی را با مشکل روبرو کرده است. جدای از آن پرداخت حقوق ناکافی به دانشجویان رزیدنت و اینترن دامپزشکی و بعضاً عدم پرداخت همان حقوق ناکافی و کمک هزینه های ناچیز برای پایان نامه های دانشجویی از معضلات امروز دانشجویان دامپزشکی به خاطر کمبود منابع مالی است و ادامه دار بودن این معضلات، روز به روز مشکلات بیشتری را برای دانشجویان ایجاد می نماید و موجب دلسردی و ناامیدی آنان می شود.

دبیر اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی دامپزشکی ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود، ضمن اشاره به مشکلات دانش آموختگان رشته دامپزشکی و رشته های مرتبط در ورود به بازار کار، یکی از این مشکلات را عدم پذیرش این دست دانش آموختگان در مشاغل زیر نظر وزارت بهداشت برشمرد و بیان داشت: امروزه در جهان مرز بین علوم مختلف از بین رفته و خود جناب وزیر هم چندین بار بر از بین رفتن مرز میان علوم در کشور تاکید داشتند، حال نیکوست اگر هر چه سریعتر مرزبندی اشتباه بین دامپزشکی و وزارت بهداشت که صرفاً به خاطر آموزش این رشته در وزارت علوم است، برداشته شود و دیگر شاهد مرزی بین علوم نباشیم.

کاکایی در پایان سخنانش ایده ایجاد کمیته ها و کارگروه های تخصصی متشکل از نخبگان دانشجویی و فعالین بازارکار مرتبط با هر وزارت خانه را در وزارت خانه های مختلف با همت وزارت علوم مطرح کرد و اضافه کرد: این طرح می تواند ایجاد شتابدهنده ها و شرکت های دانش بیان را تسهیل کند و جدای از تامین نیازهای داخلی، نگاهی هم به ورود به فضای بین المللی ایجاد کند.

وی در ادامه اظهار داشت: این ایده در دوره سابق وزارت علوم با استقبال ویژه روبرو شد اما به دلیل تغییر دولت به مرحله اجرایی نرسید.

«دکتر محمدعلی زلفی گل» وزیر علوم در جمع بندی جلسه و بیان نظراتش در خصوص صحبت های دبیران مختلف، صحبت ها و دغدغه های مطرح شده توسط دبیر اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی دامپزشکی ایران ازجمله کیفیت آموزش، توجه به تجهیزات و امکانات و اشتغالزایی را دغدغه هایی بزرگ و مهم دانست و ضمن نویدبخش دانستن این دغدغه ها از سوی یک دانشجوی دامپزشکی، اعلام داشت دغدغه های مطرح شده در این جلسه حتماً مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

 
 
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
0
5
درود بر شرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
1
4
دامپزشکی باید به وزارت بهداشت برود چون نه مقطع و نظام آموزشی اش ربطی به شالوده ی وزارت علوم دارد و نه کارش ربطی به کشاورری و دامپروری. دامپزشکان مقطع دکترای عمومی با مراحل علوم پایه، پاتوفیزیولوژی و اینترنی و بالینی را می‌گذرانند درست مانند دکترای وزارت بهداشت و شغلشان هم تامین سلامت جامعه است که این هم به وزارت بهداشت مرتبط است و نه وزارت جهاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
اصلا خود رشته های پزشکی جاشون تو وزارت بهداشت نیست، باید برگردم وزارت علوم، مثل سایر کشورها، جهانی فکر کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
دامپزشکی باید زیر نظر وزارت بهداشت باشه تا هم میزان پذیرش دانشجو در دانشکده هاش کنترل بشه و هم در ارتباط با وزارت بهداشت باشه تا به وظیفه خودش یعنی تامین بهداشت غذایی و دامی جامعه کمک کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
1
4
دوستان خبر دارید که:
دانشگاه تهران امسال ۸۰ نفر د‌کتری عمومی پذیرش داشته؟!!!!!!!!!!!
به خدا اگه دانشگاه تهران اسید هم باشه نمیشه به این تعداد ورودی یه دوره دامپزشکی یاد داد
چه برسه به دانشگاههای آزاد و .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
دانشگاه علوم پزشکی تهران، رشته پزشکی 200 نفر میپذیرد، خیلی بیشتر از دامپزشکی
بن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
ناشناس 22 :48
احمق نباشیم کشور ما مسلما کمبود پزشک داره نه دامپزشک.
ناشناس
| Georgia |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
موضوع عدم مهارت کافی اساتید هم هست هر چند زیر ساخت مناسبی در خیلی دانشکده ها هم دیده نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
2
3
دوستان وقت آن رسیده که بپذیریم بحث آموزش و اشتغال جداست .قرارنیست هرکی دانشگاه رفت شغل از قبل برایش آماده باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
و قرار نبست هر کسی با هر رتبه ای در مقطع دکتری دانشجو‌شود !!!!
ناشناس
| Georgia |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
بله جدا هستش همکار عزیز، و هزار بار هم این مورد رو گوش زد کردیم و خواهیم کرد کما اینکه در دانشکده ای هم خواستیم به صورت پایلوت تعدادی رو آماده صنعت کنیم ولی عوامل امر در دانشگاه نذاشتند، شما معنی کن نامه موافقت اصولی داده شد ولی همکاری نکردند
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
0
2
ریشه مشکل در آموزش پولی است باید جلوی آموزش در برابر پرداخت پول گرفته شود وقتی فروش مدرک سود های کلانی دارد همیشه یک عده ای وسوسه رسیدن به این پول های باد آورده را در سر خود دارند . قانون آموزش پولی باید جمع شود آموزش عالی رایگان باشد کسی مرکز فروش مدرک تاسیس نمی کند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
1
1
آگهی های پایینو نگاه کنین. یه دکتر دام پزشک میشه نماینده ی علمی یا همون ویزیتور. ............. من با رتبه ی ۲ هزار به زور دانشگاه سراسری دامپیونر قبول شدم. الان با رتبه ی ۳۰۰ هزار میشن دامپیوتر
نظر شما
ادامه