کد خبر: ۶۸۴۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

حکیم مهر: طی بازدید مشترک کارشناسان دامپزشکی، مرکز بهداشت و شهرداری شهرستان مشهد، چگونگی دفع پسماندهای عفونی و غیر عفونی مراکز بیمارستانی و درمانگاهی حوزه دامپزشکی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی مشهد، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد گفت: با اجرای بازدید مشترک کارشناسان دامپزشکی، مرکز بهداشت و شهرداری شهرستان چگونگی دفع پسماندهای عفونی و غیر عفونی مراکز بیمارستانی و درمانگاهی حوزه دامپزشکی مورد بررسی و  ارزیابی قرار گرفت.

«دکتر محمود جوادی نژاد» افزود: ماهیت پسماندهای حوزه دامپزشکی و عواقب ناشی از مدیریت ناهماهنگ آنها مانند مشکلات ناشی از عدم برنامه ریزی در مدیریت تفکیک، جداسازی، ذخیره، جمع آوری، حمل ونقل و دفع بهداشتی آنها سبب بروز مشکلات زیست محیطی و بهداشتی خواهد شد.

 وی یادآور شد: به دلیل وجود برخی از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان نظیر بیماری هاری، شاربن، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و... چگونگی دفع پسماندهای تولید شده در مراکز درمانی از اهمیت بالایی برخوردار بوده به نحوی که اگر به‌ طور اصولی مدیریت نشود، می‌تواند به محیط ‌زیست و بصورت غیر مستقیم به سلامت شهروندان آسیب وارد کند و این امر حساسیت همکاری دستگاه هایی نظیر مرکز بهداشت، شهرداری و دستگاه قضا را دوچندان می نماید.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از100 مرکز درمانگاهی و بیمارستانی دامپزشکی در سطح شهرستان مشهد، اظهار داشت: در بازرسی های مشترک از این مراکز، شاخصه های دفع پسماندهای عفونی و غیر عفونی بر اساس آخرین دستورالعمل ها و شیوه نامه های ابلاغی مورد ارزیابی قرار می گیرد و با مراکز درمانگاهی که این شاخص ها را رعایت نکند، برخورد قانونی خواهد شد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
0
3
....................
پاي شهرداري وبهداشت هم به دامپزشكي باز شد
پلمپ هاي اينده كلينيك هاي مشهد كار شبكه بهداشت وشهرداري خواهد بود
اخه يكي نيست به اينها بگه .................... اينقدر اين دامپزشكي را بي خاصيت وبي برنامه نشان نديد
بازديد هاي مشترك چه كشكيه باب كردي
يكروز باتعزيرات
يكروز بادادستاني
حالا با بهداشت وشهرداري
فردا حتما با اتحاديه گل وگياه واتحاديه قصابان وووووو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
0
1
اگر اونا اجازه دادن با هم بصورت مشترک از مراکز درمانی و ... انسانی بازدید کردید- ولی این دامپزشکی بدبخت همیشه در امور اینطور و برای .......... همکارنش که گاهی می گوید بازوان بخش دولتی هستند پیشقدم میشه
نظر شما
ادامه