کد خبر: ۶۸۳۹۷

حکیم مهر: رییس اداره حفاظت از محیط زیست مریوان گفت: عامل مرگ چند قطعه پرنده در تالاب دریاچه بین المللی زریبار مسمومیت غذایی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،«ابراهیم همت بلند» گفت: در چند روز گذشته لاشه هفت قطعه پرنده مهاجر و بومی در تالاب دریاچه زریوار پیدا شد که به دلایل نامعلومی تلف شده بودند.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست مریوان گفت: بعد از انجام آزمایش روی این پرندگان که شامل ۲ قطعه باکلان یا قره قاز، سه قطعه حواسیل شب و ۲ قطعه کشیم کوچک بودند مشخص شد مسمومیت غذایی علت مرگ آن‌ها است.

به گفته او: به احتمال فراوان این پرندگان از غذا‌هایی که مردم در اطراف دریاچه رها کرده بودند مصرف کرده و باعث مرگ آن‌ها شده است.

اعلام نتیجه منفی بیماری آنفلوانزای فوق حاد در پرندگان تلف شده دریاچه زریبار

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان نیز گفت: در چند روز گذشته لاشه چند قطعه پرنده مهاجر تلف شده در تالاب دریاچه زریوار به شبکه دامپزشکی تحویل شد.

«دکتر مسعود خاتمی» از همکاران اداره حفاظت محیط زیست مریوان در شناسایی و تحویل این پرندگان مهاجر تلف شده در تالاب دریاچه زریوار به شبکه دامپزشکی تشکر کرد و گفت: با انجام آزمایش‌های لازم و به موقع، موضوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان منتفی شد و آزمایش‌ها نشان داد علت اصلی مرگ این پرندگان مسمومیت غذایی است.

به گفته او: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری مشترک بین انسان و پرندگان است که پرندگان مهاجر به عنوان ناقل بیماری باعث شیوع آن در منطقه خواهند شد.

خاتمی گفت: شبکه دامپزشکی به صورت مستمر، تالاب دریاچه و سد مخزنی گاران محل مهاجرت پرندگان وحشی و واحد‌های روستایی و مرغداری‌های صنعتی در شعاع چند کیلومتری این ۲ محل را مورد پایش قرار داده و مراقبت‌های فعال و غیرفعال را در دستور کار قرار داده است.

او می گوید: خوشبختانه تاکنون علایمی مبنی بر وجود بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان مریوان مشاهده نشده است.

 

نظر شما
ادامه