کد خبر: ۶۸۳۳

حکیم مهر - یک کارشناس محیط زیست با اشاره به ضرورت تدوین حقوق اسلامی حیوانات گفت: باید گروهی متشکل از کارشناسان محیط زیست، حوزویان و حقوقدانان برای تدوین حقوق اسلامی مدون حیوانات تشکیل شود.

دکتر باقری گفت: اسلام در زمینه حقوق حیوانات در محیط زیست توصیه ها و سفارش های بسیاری دارد، ولی هنوز در کشور قانون مدونی در این رابطه وجود ندارد.
 وی افزود: اسلام سفارش بسیاری درباره چگونگی نگهداری حیوانات دارد و در بیانات ائمه معصوم بارها بر عطوفت با حیوانات تاکید شده است.
این کارشناس محیط زیست ادامه داد: احادیث بسیاری داریم که در آنها بار کشی بیش از حد از حیوانات نهی شده و کار کردن حیوانات در حد متعادلی مجاز است.
باقری اظهار داشت: در اسلام به تامین آب و غذای حیوانمات نیز تاکید بسیاری شده و در این رابطه کتابهای محدودی به چاپ رسیده ولی هنوز قانون مدونی برای حقوق حیوانات در اسلام وجود ندارد.
وی گفت: البته قوانین حال حاضر محیط زیست کشور نیز در اجرا مشکل دارد و به طور کامل اجرا نمی شود، ولی در هر صورت تدوین حقوق اسلامی حیوانات ضروری است.
این کارشناس محیط زیست عنوان کرد: باید گروهی متشکل از کارشناسان محیط زیست، حوزویان و حقوقدانان برای تدوین حقوق اسلامی مدون حیوانات تشکیل شود.

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه