کد خبر: ۶۸۳۰۴

حکیم مهر: مدیر کل و جمعی از مسئولین دامپزشکی استان قزوین با رئیس سازمان جهاد کشاورزی دیدار و گفتگو کردند.

حکیم مهر: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، در دیدار مدیران اداره کل دامپزشکی استان قزوین با «مهندس افلاطونی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی، پس از تبریک انتصاب وی، توضیحاتی از سوی «دکتر حمید زینالی» مدیر کل دامپزشکی استان قزوین در خصوص اقدامات شاخص انجام شده ارائه و در پایان مهندس افلاطونی توصیه هایی را برای بهبود جایگاه دامپزشکی و جهاد کشاورزی در ارائه خدمات به بهره برداران بخش، مطرح کرد.

دکتر زینالی در این دیدار تصریح کرد: واکسیناسیون طیور از سال 97 برای اولین بار در کشور از قزوین آغاز و همچنین ممیزی واحدهای پرورش طیور 97 برای اولین بار در کشور از استان قزوین کلید خورد و ازهمان سال  تا امروز، با همکاری مرغداران در رعایت ضوابط دامپزشکی، کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان طیور در استان مشاهده نشده.

زینالی افزود: خوشبختانه میزان وقوع و شیوع بیماری تب برفکی در استان پایین بوده و از نظر کنترل بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک وضعیت مناسبی در استان حاکم است و با توجه به وجود آزمایشگاه مرجع دامپزشکی در استان قزوین، تشخیص بیماریهای دام و طیور در سریعترین زمان ممکن در استان انجام و به سایر استانها هم خدمات ارائه می شود.

این مقام مسئول از فعالسازی برخی کشتارگاههای تعطیل و راه اندازی واحد بسته بندی آلایش دامی  در استان طی دوسال گذشته و ممانعت از کشتار دامهای آبستن  خبر داد و تشریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان قزوین که در مسیر ارتباطی 12 استان قرار گرفته، کنترل بیماریهای دام و طیور برای تامین امنیت و ایمنی غذایی حائز اهمیت بوده و بهبود این روند نیاز به حمایتهای بیش از پیش دستگاههای ذیربط و تامین بودجه های مربوطه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این دیدار ضمن تشکر از خدمات دامپزشکی در ارتقاء وضعیت بهداشتی واحدهای پرورش دام و طیور و مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی استان افزود: مجموعه جهاد کشاورزی و  دامپزشکی می بایست یک صدا و متحد در مسیر ارائه خدمات به عموم مردم وبهره برداران کشاورزی قدم بردارند و در راستای امنیت غذایی جامعه نگاه علمی داشته باشند.

مهندس افلاطونی با اشاره به اهمیت بیماریهای مشترک بین انسان و دام ادامه داد: امیدواریم با افزایش سهم دامپزشکی از بودجه سلامت بتوانیم جایگاه دامپزشکی را ارتقاء داده تا شاهد بهبود خدمات قابل ارائه به پرورش دهندگان دام و طیور و ارتقاء سطح بهداشت عمومی در استان باشیم.

مهندس افلاطونی در بخش دیگری از صحبتهایش خواستارنظارت حاکمیتی دامپزشکی بر مسئولین بهداشتی واحدهای زیر مجموعه (موضوع ماده 19) شد و بر اهمیت اطلاع رسانی از خدمات صورت گرفته در سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی  توسط روابط عمومی تاکید کرد.

 



نظر شما
ادامه