کد خبر: ۶۷۹۳۱

حکیم مهر: فرماندار شهرستان مُهر با اشاره به تخریب و آسیب سیل به زیرساخت های مهر، گفت: تمامی اهالی روستای جوینو برای در امان ماندن از سیلاب احتمالی که در همجواری با رودخانه فصلی هستند تخلیه شدند

به گزارش حکیم مهر به نقل از مِهر، «حمزه محمدی»با توجه به وضعیت مهر بعد از سیل گفت: در سیل اخیر قسمت هایی از مبلمان شهری، روستایی و زیرساخت های جاده ای در شهرستان مُهر تخریب شده است که بمحض جمع بندی به اطلاع اصحاب رسانه خواهیم رساند.

وی با اشاره به اینکه در سیل اخیر یکی از کارکنان پالایشگاه پارسیان جان باخت، تصریح کرد: خیلی از زیرساخت های کشاورزی در شهرستان مُهر تخریب شده است و با هماهنگی هایی که با جهادکشاورزی داشته ایم در حال برآورد خسارت هستیم.

وی افزود: در حال حاضر در هیچ جای شهرستان مشکلی از بابت قطعی آب، برق و گاز نداشته و گزارشی هم اعلام نشده است.

۲۰۰ راس دام تلف شد

محمدی با اشاره به اینکه در این سیلاب قریب به ۲۰۰ رأس از احشام شهروندان تلف شده است تصریح کرد: در سیل اخیر قریب به ۳۰ منزل مسکونی در روستاهای نورآباد، چاه گزی و... دچار آبگرفتگی شدید شده بود که توسط نیروهای امداد هلال احمر و نیروهای جهادی برطرف شد.

«حمزه محمدی» مدیریت بحران شهرستان مُهر با اشاره به اینکه به دلیل طغیان رودخانه مسیر وراوی به سمت خوزی و نورآباد بسته شده است تصریح کرد: شهروندان برای عبور و مرور از وراوی به خوزی و نورآباد از مسیر مواصلاتی وراوی- ‌مُهر عبور کنند.

وی گفت: مسیرهای مواصلاتی از مُهر به شهرستان لامرد از جاده اتوبان پس از پاکسازی در بعضی از مکان ها هم اکنون بازگشایی شده است.

محمدی گفت: آوار برداری تمامی کوچه ها، و خیابان ها پس از سیلاب در همان ساعات اولیه آغاز، و هم اکنون به پایان رسیده است.

وی گفت: مسیر عبور از جاده قدیم بلبلی به سمت دارالمیزان بسته است و مسیر جدید اتوبان مشکلی ندارد و عبور ومرور میسر است.

این مقام مسول با اشاره به اینکه احتمال سرریز شدن آب رودخانه تا ساعاتی دیگر انجام شود افزود: به دلیل عبور حجم سنگینی از سیلاب های فداغ، صحرای باغ، بیرم، و دشت علامرودشت که تا ساعاتی دیگر به رودخانه بلبلی و در ادامه از رودخانه فصلی دارالمیزان که در مجاورت روستای جوینو می گذرد برای ایمنی بیشتر، دستور تخلیه تمامی اهالی این روستا را صادر شاده تا خدایی ناخواسته مشکلی پیش نیاید.

وی در پایان ضمن قدردانی از اعضای ستاد بحران شهرستان مُهر از تمامی اصحاب رسانه نیز تشکر و قدردانی کرد.

 

نظر شما
ادامه