کد خبر: ۶۷۸۶۷

حکیم مهر: «احمد وحیدی» وزیر کشور به همراه رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و دیگر مسئولان وزارت کشور از باغ پرندگان قم بازدید کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از نصیر نیوز، معاون خدمات شهری شهرداری قم در این بازدید با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده برای این مجموعه به دلیل شیوع ویروس کرونا و دیگر مشکلات اظهار داشت: جلسات منظمی با مجموعه دامپزشکی و محیط زیست برای ساخت و مدیریت این باغ برگزار شده است.

«عباس ذاکریان» افزود: به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری‌ها، پیشنهاد جمع آوری پرندگان در مجموعه مورد توجه قرار گرفت که در این مسیر تلاش کردیم تمام پرندگان در حصار قرار گرفته و از برخورد نزدیک با بازدیدکنندگان جلوگیری شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم نیز در این بازدید با اشاره به ایجاد زیست گاه پرندگان و گلخانه گیاهان حاره‌ای در این باغ گفت: این مجموعه ایزوله است تا مشکلی برای محیط زیست و طیور در استان ایجاد نشود.

پیام جوادیان با اشاره به بازچرخانی آب در این باغ به منظور جلوگیری از هدر رفت آب افزود: تمام آبیاری این بوستان با سیستم‌های هوشمند تحت فشار صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه بوستان هزار هکتاری از باغ پرندگان آغاز شده و تا نزدیکی مسجد مقدس جمکران امتداد دارد اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا موجب ایجاد برخی محدودیت‌ها در این مجموعه شده است.

«آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم امروز وارد قم شد.

وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، همچنین انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس جمهور را در این سفر همراهی می کنند.

در جریان این سفر موضوع‌هایی چون اشتغال، آب، مسکن و مسائل اجتماعی و شهری مورد بررسی قرار  می‌گیرد.

مجموعه باغ پرندگان شهر قم، با مساحت ۷۰ هزار مترمربع در آذرماه ۹۹ به‌بهره‌برداری رسید، در زمان افتتاح اعلام شد که در این مجموعه انواع پرندگان در ۱۱ قفسه و یک سوله ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربعی نگهداری می‌شوند.

 
نظر شما
ادامه