کد خبر: ۶۷۷۴۹
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: «دکتر محمد کشتکار» معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل استان عنوان پژوهشگر برگزیده در بین دستگاه های اجرایی استان اصفهان بر اساس نظر هیئت داوران را از آن خود نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، مراسم اختتامیه نکوداشت هفته پژوهش و فناوری استان در سال 1400 با حضور استاندار اصفهان، تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی، روسای دانشگاه ها، مسئولان موسسات آموزشی و پژوهشی، مدرسین و نخبگان عرصه بی انتهای تحقیق و تتبع، در محل سالن همایش های دانشگاه اصفهان برگزار گردید.

«دکتر مرتضوی» استاندار اصفهان در این آیین ضمن تسلیت ایام فاطمیه با تقدیر از مسئولان ارشد نظام آموزش تحصیلات تکمیلی استان با بیان جایگاه رفیع پژوهش و مقام متعالی پژوهشگر به تببین سخن پرداخت.

وی گفت: در این دوران جایگاه محقق و تحقیق جایگاهی رفیع و منیع است و پژوهشگر به عنوان پیشگام نزد افکار عمومی از شانیتی والاو متعالی برخوردار است.

دکتر مرتضوی تصریح کرد: پژوهش، برای جامعه کاوشی معنادار در بیکرانه های دانش و پلی برای گسترش بینش همگانی است.

وی در بخشی دیگر گفت: پژوهش چشمه همیشه جوشان معرفت است و رسال پژوهشگر اخلاق مداری،؛ دوراندیشی، خضوع و مردم داری است.

استاندار اصفهان در پایان گفت: مسئولان متعهد هستند به گونه ای در خور و طی برنامه ریزی مدون و آینده نگرایانه در راستای نهادینه سازی فرهنگ متعالی تکریم پژوهش گر در تمامی سطوح از خرد تا کلان با ارائه راهکارهای جامع و دانشورانه اقدام نمایند و در پویایی و پایایی موضوع پژوهش به ویژه پژوهش های راهبردی اقدامات تشویقی لازم را اتخاذ و اجرایی نمایند.

در ادامه مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان اجرا و استاندار اصفهان با اهدای لوح به «دکتر محمد کشتکار» معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی استان، از ایشان به واسطه کسب عنوان پژوهشگر برگزیده سال 1400 در بین دستگاه های اجرایی استان تقدیر نمود.

دکتر کشتکار معاون توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی استان نیز طی سخنانی گفت: در انجام پژوهش‌ها، مهم برای یک پژوهشگر در حل  نیازها و مشکلات کشور این است که نتایج پژوهش کاربردی و مفید باشد.

وی افزود: در تمام کتب و مقالات و طرح های تدوین شده اینجانب سعی شده که هنگام اتمام پژوهش، حرفی برای گفتن داشته و در انتهای پژوهش بتواند یک یافته جدید و صحیح را به یافته‌های موجود اضافه کند.

دکتر کشتکار بعنوان نمونه در تدوین و اجرای طرح  Ring testگفت: از آنجایی که بیماری تب مالت یک بیماری مشترک بین انسان وحیوان می باشد و در اثر تماس با ترشحات دام آلوده و مصرف شیر خام و فرآورده های لبنی به انسان منتقل می گردد و بدلیل دامدار بودن  مردم و  اشاعه بیماری در جمعیت انسانی غرب استان اصفهان  با ارائه این طرح و تصویب آن  بصورت آزمایشی در تمام جمعیت دامی آن منطقه با همکاری شبکه دامپزشکی و  شبکه بهداشت و درمان، تست غربالکری شیر انجام و دامهای تب مالتی، شناسایی، حذف و گوساله ها واکسینه شدند و بیماری کاهش پیدا کرد.

وی اظهار نمود: برنامه محوری بودن پژوهشگر و تمرکز در انجام پژوهش‌های هدفمند و اجتناب از پراکنده‌کاری یکی دیگر از وظایف پژوهشگر می باشد که من در طرح integratoin (مدیریت متمرکز در واحدهای تولیدی )  بحث یکپارچه سازی در زنجیره تولید گوشت از حلقه‌های آغازین تولید تا سفره خانوار و طرح فرآوری غیر متمرکز شیر در گاوداری ها  از جمله طرح های هدفمند  و اجتناب از پراکنده ‌کاری بوده که با عنایت به تجربیات سفربرزیل نوشتم.

وی گفت: یکپارچه سازی در زنجیره تولید گوشت مرغ و تخم مرغ تضمینی برای تمامی حلقه‌ها و در نهایت به نفع مصرف‌کنندگان و همچنین در مسیر سیاست‌های دولت خواهد بود و نجات صنعت مرغداری در شرایط کنونی و در عرصه رقابت‌های جهانی به ویژه رقابت در سطح منطقه اجرای کامل integratoin (مدیریت متمرکز) است و هفتاد و پنج درصد تولید گوشت مرغ جهان به این شیوه انجام می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: نکته مهم تر که کلید موفقیت یک پژوهشگر دستگاه اجرایی می باشد، ایجاد ارتباط و استفاده از ظرفیت های مراکز آموزشی و پژوهشی می باشد و همچنین حمایت واقعی و همراهی دولت با بخش خصوصی برای بهبود وضعیت تکنولوژیکی با همراهی قطب‌های علمی و فناوری از این طرح ها که در سال مانع زدایی و جهش تولید می تواند صنعت دام و طیور کشور  را نجات دهد.

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان کسب این موفقیت ارزنده را خدمت همکار محترم، پژوهشگر برتر، جناب آقای دکتر کشتکار و دیگر فعالان جامعه فرهیخته دامپزشکی استان تبریک عرض نموده و توفیق نقش آفرینی موثر همگان در عرصه های علمی میهن اسلامی را مسئلت می نماید. 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
0
4
تبریک خدمت ایشون

فقط ای کاش نحوه انتخاب پزهشگر دستگاه اجرایی هم اعلام میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
2
5
این طرح ها که طرح های سازمانی است و بعضا مجموعه خرد جمعی همکاران بوده ...........
ضمنا برخی هم توسط خود سازمان مثل جناب آقای دکتر خانقاهی پیاده شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
1
2
موفق باشید جناب دکتر کشتکار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
0
2
لطفا در مورد رعایت اخلاق در پژوهش و رعایت حقوق سایرین در کتب تالیفی و طرح ها هم توضیح ارائه شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
0
4
سلام همکاران گرامی صرف نظر از اینکه طرح غربالگری تب مالت در یک منطقه غربی یک استان بصورت مشترک و همگانی انجام شده
موفقیت و انتخاب ایشان توسط هیئت علمی دانشگاه و استانداری در بین تمام دستگاههای اجرایی استان افتخاری برای همه ما دامپزشکی ها خواهد بود
نظر شما
ادامه