کد خبر: ۶۷۵۶۶
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر: یک کودک ۵ ساله بابلی که طی هفته اخیر در اثر گازگرفتگی یک سگ به بیماری هاری مبتلا شده بود، به‌علت وخامت بیماری، در حالی که در بیمارستانی در ساری در حال درمان بود، دوام نیاورد و فوت کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از بلاغ، بنا بر شنیده‌ها، این کودک که از نعمت والدین محروم بود، مورد تهاجم یک سگ ولگرد در خیابان قرار می‌گیرد و به‌علت بی‌توجهی سرپرستانش و تاخیر در درمان، اوضاع عمومی‌اش وخیم می‌شود.

در ادامه به یکی از بیمارستان‌های بابل منتقل و بستری شده و با وخیم شدن حال این کودک، به بیمارستان بوعلی ساری منتقل می‌شود.

به دلیل اوضاع نامناسب به ناچار در بخش ویژه این بیمارستان بستری و مورد مداوای اولیه قرار می‌گیرد اما متاسفانه شدت بیماری به حدی پیش رفته بود که اقدامات پزشکی صورت گرفته از سوی کادر درمانی نتوانست مفید واقع شود.

عصر امروز این کودک ۵ ساله به‌دلیل وخامت بیماری که متاثر از تاخیر مراجعه به مراکز درمانی عنوان شده است، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

جدا از بی‌توجهی سرپرستان این کودک ناکام که منجر به مرگ وی شد و موجب تاثر مردم و کادر درمانی شد، سال‌ها است که معضل سگ‌های ولگرد در تمامی شهرهای مازندران به یک معضل لاینحل مبدل شده است، معضلی که حداقل منجر به مرگ این کودک ۵ ساله شده است.

جا دارد دستگاه‌های متولی نظیر محیط زیست، دامپزشکی، بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، مراجع قضائی و انتظامی به ویژه شهرداری‌های مازندران عزم و اقدام جدی در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی تعداد قابل توجه سگ‌های ولگرد در مازندران در پیش گیرند، امری که به دلیل اقدامات جزیره‌ای و مقطعی، مورد گلایه و مطالبه همیشگی مردم استان بوده و هست.

 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمدی
|
Germany
|
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
10
سواحل دریای خزر در مازندران پر از گله های سگ شده... در مازندران چه اتفاقی در حال رخ دادنه...
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
5
6
این قابل پیش‌بینی بود. همان یک ماه پیش که قانون صیانت از سگ مطرح شد من کامنت نوشتم که یکی قراره فدای این قانون بشه. تا بوده همین بوده اول باید ...... کرد و قوانین در کشور ما همینجووری تصویب شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
2
6
الان یه عده میان عکس یه توله سگ رو میذارن و میگن دلتون میاد این رو بکشید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
7
خیلی خیلی ناراحت کننده کننده و دردناک بود....
کودکی بدون والدین!
مورد تهاجم سگ ولگرد !!
عدم توجه کافی و درمان دیرموقع!!
زجر بیماری هاری!! و خلاص

چقدر بعضی صحنه های این جامعه زشته...
اون طفل معصوم که راحت شده حتما
ولی کاش این شرایط تکرار نمیشد...
دامپزشک دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
1
7
مساله ی سگ های بدون صاحب و هر حیوان دیگر شهری که رشد جمعیتی زیادی داشته باشد با داستان حیوانات خانگی زمین تا آسمان فرق میکند.
همه ی دامپزشکان تفاوت سطح بهداشت این دو مدل سگ را میدانند، جمعیت زیاد سگ ولگرد قطعا نامطلوب است ( بیماری زایی، آسیب به محیط زیست، حمله به موجودات دیگر و..) ولی در عین حال جمعیت زیاد سگ خانگی مطلوب است(اثرات مثبت روحی و روانی برای مردم رنج دیده ی و دچار بحران های متعدد در کشورمان، افزایش حس مسئولیت پذیری کودکان، کمک به راه افتادن پنجمین صنعت پول زای جهان یعنی حیوانات خانگی در کشور و اشتغال بسیاری از خانوارها و..)
مجید
|
Japan
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
1
4
وجود سگهای ولگرد هیچ ربطی به نگه داری از حیوانات خانگی و قانون مسخره اخیر در مورد صیانت افراد از حیوانات ندارد . دو تا بحث متفاوت اند وظیفه دولت مبارزه با حیوانات بی صاحب و ناقل بیماری است نه فضولی از محل زندگی شخصی مردم .فکر میکنید با تصویب این طرح معضل سگ های ولگرد حل میشود ؟ الان از شمال کشور گرفته تا جنوب دسته دسته سگهای ولگرد رژه میروند و هیچ ارگانی هم مسولیت قبول نمیکند ‌ .
نظر شما
ادامه