کد خبر: ۶۷۵۱۶
 
 

حکیم مهر: چهارمین نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان اصفهان برگزار گردید .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، چهارمین نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال جاری به ریاست «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل برگزار گردید.

ابتدا «دکتر مصطفی کردآبادی» رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل گزارشی از آخرین رخداد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در جهان و کشور ارائه نمود.

وی وضعیت واحدهای پرورش طیور صنعتی استان، مسائل و مشکلات موجود و اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از این بیماری را تشریح کرد.

دکتر کردآبادی به آخرین کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه طی 36 ماه گذشته حتی یک مورد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده و این دستاوردی مهم برای یک استان شاخص در صنعت طیور کشور محسوب می گردد.

در ادامه اعضای حاضر در این نشست به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خویش پرداخته و بر همکاری جمعی با هدف حفظ شرایط مطلوب موجود و در صورت بروز بیماری، کنترل کانون های احتمالی در سریع ترین زمان ممکن تاکید نمودند.

سپس دکتر موحدی مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به گذشت 3 سال از آخرین کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شبانه روزی یکایک دست اندرکاران، اظهار نمود: ابن موضوع به معنای نبود ویرویس نیست و می بایست پایش های فعال و غیر فعال همچون گذشته و با حساسیت و هوشیاری بیشتر ادامه یابد .

وی به نقش آموزش، امنیت زیستی و  واکسیناسیون به ویژه در طیور حساس (پولت تخمگذار و بوقلمون) اشاره و بر نظارت میدانی در اجرای واکسیناسیون توسط کارشناسان شبکه های دامپزشکی و ناظرین بهداشتی واحد های پرورشی تاکید نمود.

در پایان این جلسه نیز بیماری های سندروم تنفسی طیور گوشتی در واحدهای با تلفات بالا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مقرر شد تحلیل و ارزیابی خطر در واحدهای پرورشی استان با هدف کاهش بیماری ها در دستور کار کارشناسی قرار داشته باشد.

 

نظر شما
ادامه