کد خبر: ۶۷۵۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: شیوع آبله گوسفندی در بشاگرد عامل اصلی مرگ ده‌ها قوچ و میش وحشی در این منطقه است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محمد جانباز» صبح امروز با بیان اینکه بر اساس آمار محیط زیست هرمزگان در ۴ روز گذشته ۳۵ راس قوچ و میش وحشی در مناطق کوهستانی بشاگرد تلف شده است، عنوان کرد: دلیل مرگ این حیوانات تلف شده که بیشتر در مناطق کوهستانی بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد بوده‌اند، نوعی بیماری به نام آبله گوسفندی است.

وی افزود: برای کنترل بیماری در حیات وحش آبشخورهای حیوانات را پاکسازی کرده ایم.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: این بیماری از حیوانات اهلی به حیات وحشی وارد نشده و تاکنون هیچ‌گونه تلفاتی در دام‌های اهلی گزارش نشده است اما باید مراقبت‌های لازم را انجام دهیم و برای این منظور واکسیناسیون فوری دام در 10 روستای نزدیک به کانون تلفات حیات وحش در دستور کار قرار دارد.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
1
ضمن تشکر از توضیحات مبسوط مدیرکل هرمزگان . اگر این اظهار نظر رو یه کارشناس تاریخ یا ادبیات می کرد تعجب نمی کردیم . منشا شیوع آبله خیوانات اهلی منطقه نبودند چون تلفاتی دردامهای اهلی منطقه نداشته ایم رو برای ما تشریح کنید . این ویروس شبیه تب برفکی نیست که درمواردی تا ۱۰۰ کیلومتر توسط باد جابجا میشه . آیا روش جدیدی برای انتقال ویروس آبله‌ کشف شده ؟ حکیم مهر بسیار سپاسگزار خواهیم بود یه گزارش تهیه کنید حذاقل یه کلاس آموزشی برای ما باشه . چه خبر از لامپی اسکین و واکسیناسیون با واکسن آبله گوسفندی ،؟
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
1
حکیم مهر لااقل یه عکس از قوچ و میش میذاشتید . این عکس کل یابزه . حکیم مهر عزیز،اگه عکس خبر مربوط به دامهای تلف شده باشه ، بافرمایشات مدیرکل محترم منافات داره . چون این عکس کل یا بزه .بنابراین در پیدا کردن عامل شیوع آبله لازمه دقت بیشتری بشه . نا جایی که من درخاطرم هست منطقه بشاگرد همیشه کانون آبله بزی با گوسفندی بوده . البته نه در آمار بلکه در واقعیت میدانی . اگر هم عکس تزئینی هست که حداقل باید عکس قوچ یامیش میذاشتید .
نظر شما
ادامه