کد خبر: ۶۶۸۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رییس شبکه دامپزشکی سبزوار با اشاره به مشاهده مواردی از بیماری آنگارا در واحدهای مرغداری این شهرستان گفت: پیشگیری از شیوع این بیماری از سوی مرغداران به منظور جلوگیری ار تلفات ضروری است

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر ولی‌الله جغتایی» روز دوشنبه افزود: با توجه به درگیریهای اخیر مرغداری های این شهرستان به بیماری آنگارا، نشست های بررسی وضعیت این بیماری و راههای پیشگیری از آن برگزار شد.

وی با  اشاره به مشاهده تعدادی کانون بیماری آنگارا در واحدهای مرغداری شهرستان سبزوار بر لزوم کنترل و پیشگیری این بیماری برای جلوگیری از ورود خسارت بیشتر به مرغداران تاکید کرد.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: آنگارا یک بیماری ویروسی غیرقابل درمان و فاقد هر گونه واکسن موثر است از این رو باید اقدامات بهداشتی و امنیت زیستی در مرغداریها بیشتر شود.

جغتایی افزود: مرغداران در صورت مشاهده تلفات غیر متعارف در مرغداری در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی مراجعه نمایند.

بیماری آنگارا یک بیماری عفونی و مسری است که از علائم مشخصه آن درصد ابتلا و درصد تلفات زیاد است و معمولاً در جوجه‌­های گوشتی با عمر سه تا پنج هفته بروز می کند.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد با تولید سالانه ۳۰ هزار تن گوشت مرغ، از قطبهای مهم دام و طیور خراسان رضوی و تامین ‌کننده یک چهارم نیاز استان خراسان رضوی به این ماده پروتئینی است و ۳۵ درصد اشتغال این شهرستان در حوزه دامپروری و پرورش طیور است.

۳۶۰ واحد مرغداری گوشتی و مرغ تخم‌گذار، ۱۱ کارخانه خوراک دام و طیور و مراکز پرورش دام سبک و سنگین در شهرستان سبزوار فعالیت دارند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
0
بیا لرستانو ببین
آنگارا از زمین بلندش کرده
نظر شما
ادامه