کد خبر: ۶۶۷۰۳

حکیم مهر: شش گروه پزشکی و دامپزشکی جهادی به مناطق کمتر برخوردار شهرستان کهگیلویه اعزام شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، با اعزام همزمان ۶ گروه خدمات رسان به مناطق سخت گذر، کم برخوردار و دورافتاده شهرستان کهگیلویه خدمات بهداشتی، درمانی، بیمار یابی، آموزشی، معیشتی، خدمات دام و دامپزشکی، واکسناسیون انسان‌ها و دام را به صورت رایگان به مردم این مناطق ارائه دادند.

مسئول گروه جهادی شهید فیاض بخش حومه جنوب کشور گفت: این کاروان و گروه‌ها شامل بهداشت و درمان، دامپزشکی، واکسیناسیون، توزیع بسته‌های معیشتی، پزشک عمومی، ماما، بیمار یابی، مشاوره مذهبی، مشاوره و پرستار بود که به مردم این منطقه خدمات درمانی و بهداشتی رایگان ارائه دادند.

«قادر والی زاده» با بیان اینکه، این گرو‌ها به مدت ۱ روز به روستای موگر در مناطق سخت گذر و دور افتاده شهرستان کهگیلویه خدمات رسانی کردند افزود: در این گروه و سفر یک روزه، خدمات مختلفی به همت اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه، کمیته امداد منطقه لیکک بهمئی، سپاه پاسداران بهمئی، شبکه بهداشت و درمان بهمئی و شهرک ولیعصر، بسیج جامعه پزشکی در موگر و روستا‌های اطراف انجام شده که این روند با تعامل و همکاری این نهاد در آینده نیز ادامه دارد.

والی زاده مشکلات پیش روی این منطقه را در زمینه‌های راه، زیرساخت‌ها و مسائل و مشکلات اجتماعی موجود در این منطقه دانست و اضافه کرد: خدمت رسانی به این مناطق محروم در شهرستان‌های کهگیلویه و بهمئی نیازمند عزم جدی مسئولان است و هدف از اعزام این گروه به مناطق محروم، بهبود شاخص‌های سلامت و تغذیه مردم با حفظ کرامت انسانی است.

وی با اشاره به اینکه، تامین همه هزینه‌های این طرح بزرگ از سوی طرح کشوری شهید فیاض بخش حومه جنوب کشور، خیّران و ادارات فعال تامین می‌شود، گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی تغذیه سالم، آشنایی با بیماری دیابت، توزیع بسته‌های دارویی رایگان، ویزیت رایگان، تست فشار و قند خون در این منطقه از دیگر برنامه‌های این گروه بود.

والی زاده ادامه داد: طرح کشوری شهید فیاض بخش حومه جنوب کشور به منظور حمایت از عشایر، روستا‌های دورافتاده و سخت گذر العبور مردم در مقابل ویروس کرونا، بیماریابی، خدمات رایگان بهداشتی و درمانی، مشاوره، خدمات مامایی، ارجاع و شناسایی بیماران خاص برای درمان و بررسی مشکلات مردم اجرا می‌شود.
منطقه موگر و حومه از توابع شهرستان کهکیلویه با ۲۷ خانوار و ۱۳۰ نفر جمعیت در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی قرار دارد









 
نظر شما
ادامه