کد خبر: ۶۶۵۱۷

حکیم مهر: همزمان با هفته دامپزشکی از فعالان بخش های خصوصی و دولتی دامپزشکی خراسان رضوی تقدیر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در جلسه با شهرستان های تابعه که به صورت ویدئوکنفرانس و در هفته دامپزشکی برگزار شد گفت: همکاران ما در بخش دولتی دامپزشکی در مقایسه با سایر کارکنان دولت شرایط سخت تری دارند.

«دکتر جواد اعلمی» افزود: همکاران ما هر روز با طی مسیری طولانی در جاده های خاکی و خطرناک بایستی با خطرات محیطی و مواجهه با فرآورده های بیولوژیک و مخاطرات ناشی از دام ها به ارائه خدمات بپردازند.

وی گفت برخی دیگر از همکاران ما در شرایط سخت کشتارگاهی، آزمایشگاه های دامپزشکی در سطوح مختلف و عده ای نیز در بخش تولید و نگهداری فرآورده ها به امر نظارت مشغول هستند و برخی نیز در نمونه برداری ها و بازدیدها فعالیت دارند که در تمام موارد فعالیت در شرایط سخت رخ می دهد.

اعلمی یادآور شد در بخش خصوصی نیز همکاران ما در بخش های مختلف تشخیص و درمان به فعالیت مشغول هستند و مانند همکاران بخش دولتی مخاطرات مختلفی آن ها را تهدید می کند.

اعلمی عنوان داشت: دامپزشکی با توجه به فعالیت خود، جزء ارکان سلامت و اقتصاد است که  نقش آن به درستی تبیین نشده اما نتیجه این تلاش ها در بخش های دولتی و خصوصی دامپزشکی به خوبی در جامعه خود را نشان می دهد و بسیاری از بیماری های انسانی در بخش بیماری های مشترک کاهش پیدا کرده و این مهم از افتخارات سازمان دامپزشکی کشور است.

وی گفت: بسیاری از وظایف تصدی گری به بخش خصوصی سپرده شده و دامپزشکی باید به تدریج در جایگاه واقعی خود در بخش های علمی و فنی جای بگیرد و موضوع مهم 6 ماهه دوم امسال در این استان بحث باقی مانده های دارویی است که به طور ویژه به آن خواهیم پرداخت و آن هم بر اساس دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور خواهد بود.

در ادامه این مراسم، رئیس شورای نظام دامپزشکی استان نیز گفت: توجه به آموزش و نیروی انسانی لازمه تحول است و آن هم با توجه به کاستی های بودجه از ضروریات است لذا تکیه بر سرمایه انسانی بخش لازم است.

«دکتر غلامرضا قنبری» اعلام داشت: حضور نیروهای متخصص و توانمند و تکیه بر کار کارشناسی، مساله اصلی امروز ما در دامپزشکی است و تلاش ما این است تا با به مشارکت گرفتن حداکثری این رویکرد، اقدامات خود را به انجام برسانیم.

او عنوان داشت: نگاه گذشته به آموزش و منابع انسانی دارای ایرادهای زیادی بود که با رویکرد اخیر در استان، با تدوین الگوی جدید با همکاری اداره کل و بخش آموزش دامپزشکی استان، ایرادها را رفع خواهیم کرد.

قنبری تصریح کرد: اهمیت دادن به جایگاه فرهنگی و اجتماعی دامپزشکی وقتی مقدور خواهد بود که مردم و مسئولین را از رسالت ها و ماموریت های خود آگاه کنیم و اشکال ما این است که ما هنوز نتوانسته ایم نقش خود را در سلامت جامعه به اثبات برسانیم و تبیین درست این نقش می تواند در این بخش اثرگذار باشد.

در ادامه این مراسم و پس از صحبت های روسای شبکه های دامپزشکی نیشابور، مشهد و سبزوار لوح تقدیر و تندیس منتخبان هفته دامپزشکی در سال 1400 اهدا شد.

اسامی منتخبین به شرح زیر است:

بخش دولتی:

دکتر علی سلیمانی؛ رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور

دکتر سعید خانزاده؛ رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان باخرز

مهندس علیرضا آذری نوقابی؛ رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بینالود

حسن حسامی؛ کارشناس شبکه دامپزشکی کاشمر

حسن خزایی؛ کارشناس شبکه دامپزشکی درگز

خانم مریم نوفرستی؛ کارشناس امور اداری اداره کل دامپزشکی

ابراهیم گلچین؛ شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد

 بخش خصوصی؛

 بازنشستگان بخش دولتی:

عباسعلی خراسانی

فرشید جمشیدی مقدم

دکتر علی محمد فرجادفر

خانم دکتر اقدس محجوب

شهرستان های برتر در زمینه خبر و اطلاع رسانی:

رتبه اول؛ دکتر علیرضا قدرتی؛ رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بینالود

رتبه دوم؛ دکتر سیدابوالحسن سیدین؛ رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

رتبه سوم؛ دکتر محمدرضا متقی؛ رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گناباد

 
نظر شما
ادامه