کد خبر: ۶۶۴۸۹

حکیم مهر: مدیرعامل کشتارگاه صنعتی تبریز گفت: شناسنامه‌دار کردن لاشه‌های استحصالی دام‌های سبک و سنگین در کشتارگاه‌های لازم و ضروری است.

کریم قدرتی روز شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این کار موجب می‌شود مصرف‌ کننده در موقع خرید با مشخصات لاشه آشنایی داشته باشد و با اطمینان بیشتری اقدام به خرید کند و نیز از سلامت محصول خریداری شده اطمینان حاصل خواهند کرد.

وی استقرار دامپزشک در کشتارگاه تبریز را ضامن سلامتی محصولات دامی دانست و اظهار کرد: اهمیت حضور دامپزشکان در تولید و توزیع گوشت سالم بسیار حیاتی است و خوشبختانه کشتارگاه تبریز با بهره‌گیری از دامپزشکان متخصص توانسته است سلامت گوشت استحصالی در این سازمان را تضمین کند.

قدرتی با اشاره به اینکه  هم اکنون تعداد پنج دامپزشک با استقرار در کشتارگاه تبریز بر مراحل کشتار دام نظارت می‌کنند، ادامه داد: دام زنده قبل از کشتار توسط این دامپزشکان مورد معاینه قرار گرفته و در صورت تشخیص غیرقابل مصرف بودن گوشت دام یا بخش‌های مختلفی از آن، مستندات تهیه و پس از صورتجلسه معدوم‌سازی دام یا بخش‌های مختلف آن در بخش لاشه‌سوزی انجام می‌شود.

وی با اطمینان دادن به شهروندان تبریزی از سلامت گوشت تهیه شده در این کشتارگاه، گفت: مردم بدون نگرانی از سلامت لاشه‌های استحصالی در این کشتارگاه می‌توانند گوشت مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های سازمان و قصابی‌های سطح شهر با رویت شناسنامه خریداری کنند.

مدیرعامل کشتارگاه تبریز با بیان اینکه موقع خرید گوشت تنها نباید به مهر دامپزشکی بسنده کرد، گفت: شناسنامه‌دار کردن لاشه‌ها در راستای شفاف‌سازی اینکه مشتری چه نوع گوشتی می‌خواهد و اینکه گوشت مربوط به گوسفند، گاو یا گاومیش و نر یا ماده بوده از اهمیت بالایی برخوردار است.

قدرتی افزود: در موقع خرید باید گوشت شناسنامه‌دار همراه با پلمب باشد زیرا که احتمال فروش گوشت تاریخ گذشته نیز توسط عاملان فروش وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه باید طرح شناسنامه‌دار کردن لاشه‌ها در مجلس شورای اسلامی به‌ صورت قانونی تصویب و الزامات آن مشخص و اعلام شود، یادآوری کرد: به علت نبود چنین قانونی و الزامات آن، برخی از سودجویان در فروش لاشه کشتار سوءاستفاده می‌کنند.

 

نظر شما
ادامه