کد خبر: ۶۶۳۴۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
رئیس نظام دامپزشکی استان یزد:
«دکتر کاظم نجفی فیروزآباد» با اشاره به افتتاح اولین پلی‌کلینیک دامپزشکی استان یزد در روز چهاردهم مهرماه «روز ملی دامپزشکی»، افزود: در استان یزد دامپزشک بیکار نداریم ...
 

حکیم مهر: رئیس نظام دامپزشکی استان یزد با اشاره به افتتاح اولین پلی‌کلینیک دامپزشکی استان در روز چهاردهم مهرماه «روز دامپزشکی»، گفت: یک سری مراکز پت شاپ در یزد ایجاد شده که مجوز خود را از نظام دامپزشکی دریافت نکرده اند و عرضه واکسن و دارو ندارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از یزدرسا، «دکتر کاظم نجفی فیروزآبادی» رئیس نظام دامپزشکی استان یزد پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دامپزشکی و قدردانی تلاشگران این عرصه اظهار کرد: شعار سلامت غذا از مزرعه تا سفره یکی از نکات مهمی است که از جنبه های مختلف قابل بررسی است وتمام تلاش های سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی استان یزد خروجی آن خواهد بود.

نجفی فیروزآبادی افزود: نظارت بر بدو صدرو پروانه های بهداشتی دامی توسط نظام دامپزشکی استان یزد صورت میگیرد تا این محصولات با سلامت کامل به سفره مردم برسد چراکه در این خصوص پروانه بهداشتی اماکن دامی بر عهده نظام دامپزشکی است.

وی عنوان کرد: میانگین زمانی که یک بهره بردار در واحدهای صنعتی برای صدور پروانه بهداشتی در سامانه وزرات جهاد کشاورزی ثبت نام می کند تا صدور پروانه بهداشتی تنها چهار روز و واحد های روستایی دو روز است که همین امر استان یزد را در صدور پروانه بهداشتی پیشتاز کرده است.

رئیس نظام دامپزشکی استان یزد گفت: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ هزار و ۱۸۱ پروانه اماکن دامی صادر شده که ۷۲۸ پروانه مربوط به واحد های صنعتی و نیمه صنعتی و ۴۵۳ پروانه برای واحدهای روستایی است البته سوای این تعداد ۷ پروانه مربوط به میادین دام و ایستگاه های شیر بوده است.

رئیس نظام دامپزشکی استان نیز در این نشست با اشاره به افتتاح اولین پلی‌کلینیک دامپزشکی استان در روز چهاردهم مهرماه «روز دامپزشکی»، گفت: در حال حاشر استان یزد دارای یک بیمارستان دامپزشکی، ۲۹ کلینیک و ۴۳ داروخانه دامپزشکی و نیز دو آزمایشگاه تشخیصی است.

وی تسهیل صدور پروانه بهداشتی امکان دامی در استان خبر داد و میانگین زمان ارائه تقاضای پروانه تا صدور پروانه را چهار روز اعلام کرد.

وی تعداد پروانه صادره در یکسال اخیر را ۱۱۸۱ مورد شامل ۷۲۸ پروانه صنعتی و نیمه صنعتی، ۴۵۳ پروانه اماکن دامی روستایی و هفت مورد را مربوط به میادین دام و ایستگاه‌های جمع اوری شیر ذکر کرد.

نجفی گفت: براساس ابلاغیه سالجاری سازمان دامپزشکی، صدور پروانه طیور در پنج شهرستان بهاباد، بافق، ابرکوه، میبد و خاتم در سالجاری امکانپذیر است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی یزد با تاکید بر این که در استان یزد دامپزشک بیکار نداریم، گفت: نه تنها برای دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی رشته دامپزشکی تقاضای کار داریم بلکه حتی از سایر استانها نیز افراد متقاضی را جهت اشتغال پذیرش می‌کنیم.

وی در خصوص ابهامات اشتراک بیماری کرونا بین انسان و حیوان و همچنین وضعیت کلینیک های غیر مجاز حیوانات خانگی مانند سگ و گربه، عنوان کرد: کرونا ویروس ها از گذشته وجود داشته است و واکسیناسیون آن در حیواناتی چون سگ و گربه صورت می گرفته است اما بیماری کووید 19گزارش موثقی در خصوص ابتلای حیوانات به دست نیامده اما نمی توان درباره آینده این ویروس ناشناس قضاوت کرد.

نجفی گفت: اینطور نیست هر کسی از راه رسید بتواند مجوز داروخانه یا کلینیک حیوان را دریافت کند بلکه بر اساس تصمیم کمیسیون مشترک اداره کل دامپزشکی و نظام دامپزشکی ایجاد می شود اما در قانون افزایش بهره وری و قانون نظام جامع دام پروری ذکر شده خوراک دام باید در نظارت مسئول فنی دامپزشک باشد به عبارتی باید در نظارت دامپزشک خوراک دام عرضه شود و باید تعریف دام را هم در نظر داشت که بر اساس قانون جامع دامپروری هر چهارپایی زیر مجموعه دام تعریف می شود.

وی با تاکید بر اینکه بر همه مراکز دارای مجوز از نظام دامپزشکی نظارت کامل می شود ابراز کرد: یک سری مراکز پت شاپ در یزد ایجاد شده که مجوز خود را از نظام دامپزشکی دریافت نکرده اند و عرضه واکسن و دارو ندارند و تنها ملزومات نگهداری حیوانات را عرضه می کنند که ناشی از یک سری خلاهای قانونی است.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
بن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
0
3
آدم گیج می شه این بابا می گه کار هست اونوقت دامپزشک می یاد همینجا کامنت می زنه که کار نیست توی دامپزشکی.
ناشناس.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
0
2
ایشون از استان خودش میگه.فکر نمیکنم سایر استانها اینطور باشه.
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
0
3
زنجان اکثر کاردانها رفتن سراغ کار دیکه چون دیگه سنشون هم زیاد شده ودیگه نمی تونن استخدام شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
3
8
اکثردامپزشکاکه پارتی ندارن بیکارن اوناکه رابطه وپارتی دارن سرکارهستن همه جااینجوریه امادامپزشکی بیشترباندبازیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
منفی رو نادیده بگیرید و این پیامو مثبت بی نهایت در نظر بگیرید‌ . اشتباهی دستم رو منفی خورد. ولی واقعیت اینه‌‌‌...
.....
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
سلام تا چند سال پیش هم اگر کسی کمی کفایت داشت میتونست کار پیدا کنه اما از زمانیکه روسا ............ مثل بختک افتادن روی شرکتها دیگه هیچکسی نمیتونه راحت کار پیدا کنه مگر افرادی که به نحوی با ادارات کل مرتبط باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
0
4
چه کاری مثلا من داروخانه دارم هر روز داریم تاریخ گذشته میزاریم کنار
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
0
0
با سلام خدمت دوستان گرامي
اقاي دكتر نجفي نمي فرمايند كه همون تنها بيمارستان استان كه ميگن رو چقد طبق قوانين صدور پروانه بوده( از نظر فضا، إمكانات و ...)، حالا همه اش به كنار، با تمام اون قوانيني كه نديده گرفتن و پروانه رو دادن( چون ميخواستن كه ايجاد بشه) الان كه هنوز ١ سال از شروع به كارش نگذشته چيزي به تعطيليش نمونده. بعد به دامپزشكان در شرف فارغ التحصيلي كار ميدن! بعد پذيراي دامپزشكان ساير استان ها هستن!!!!! ................. البته اون كميسيون مشتركي كه فرمودند درسته، اين كمسيون فقط تو زندگي شخصي كلينيسين هاي استان دخالت نميكنن وگرنه تشكيل شده از تعدادي افراد محدود ........... كه توي تمام زمينه هاي: صدور پروانه، تعيين تعرفه، رسيدگي به شكايات، نظارت و سر كشي و ... نقش جهادي دارن.
نظر شما
ادامه