کد خبر: ۶۶۳۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

حکیم مهر:  مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: بخش خصوصی برای ساخت دارو برای درمان حیوانات در هرمزگان استقبال نمی کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محمد جانباز» اظهار کرد: نظارت بر روند تأمین سلامت گوشت بر عهده دامپزشکی استان هرمزگان قرار دارد که این امر در ایام محرم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با ذکر این نکته که در ایام محرم و صفر نظارت بر ذبح به صورت مستمر انجام می‌شد، عنوان کرد: ۱۲ گروه ثابت و ۱۸ گروه سیار بر روند ذبح در این ایام نظارت می‌کردند.

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت موضوعات دینی در فرایند ذبح حیوان، ابراز داشت: ۲۶ نفر به عنوان ناظر شرعی بر روند سلامت دینی ذبح فعالیت می‌کردند.

جانباز با ذکر این نکته که با نظارت‌های انجام شده در دو ماه اخیر، بیش از ۱۷۳ کیلوگرم لاشه گوشت ناسالم شناسایی شد، تصریح کرد: این حیوانات دارای کیسه انگلی و برخی لاشه تب‌دار بودند که با انجام نظارت‌های دقیق از سبد غذایی مردم حذف شد.

چندین میلیون دوز واکسن به حیوانات تزریق شده است

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون دام‌ها در طول سال به صورت مستمر با انجام عملیات واکسیناسیون متعدد انجام می‌شود. در این راستا از طرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی به خوبی استفاده شده است و بیماری‌های مختلفی تحت پوشش واکسن قرار گرفته‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان بیان داشت: برای جلوگیری از شیوع بیماری «تب مالت» بره‌ها و بزغاله‌ها را واکسینه کرده ایم.

جانباز با ذکر این نکته که دو هزار و ۵۰۰ واکسن هاری به سگ‌های ولگرد تزریق شد، اظهار کرد: فرایند تزریق واکسن سگ‌های صاحب‌دار توسط صاحبان آن‌ها انجام خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که تست «مشمشه» به صورت مشترک در دام‌های استان انجام شد، عنوان کرد: تست «سل» که یک بیماری مشترک میان انسان و دام است در سراسر استان هرمزگان در حال انجام است و در صورت مشاهده به سرعت اقدامات مناسب انجام خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان ابراز داشت: واکسن «تب برفکی» در دو مرحله گاوی و دو مرحله گوسفندی در حال انجام است.

جانباز با ذکر این نکته که با توجه به تعداد و فرایند تزریق واکسن به دام‌ها طولانی است، تصریح کرد: واکسیناسیون‌های مختلف در تمام سال به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی با ذکر این نکته که در استان هرمزگان باید فرآیند واکسیناسیون برای ۱۶۷ هزار و ۴۰۰ رأس بزغاله در تمام مراحل انجام شود، خاطرنشان کرد: اگر تمام واکسن‌ها را جمع کنیم آمار چند تزریق چندین میلیون دوز در طول سال تنها برای بزغاله‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان کنترل و پیش‌گیری از شیوع بیماری را از اهداف اصلی دامپزشکی دانست و بیان داشت: اغلب عملیات‌های تزریق واکسن با وجود محدودیت‌های موجود با صددرصد هدف‌گذاری و بعضاً بیش از ۱۰۰ درصد انجام شده است که خوشبختانه شاهد هیچگونه اپیدمی در سطح استان هرمزگان نیستیم.

هیچ داروی دامپزشکی در استان هرمزگان ساخته نمی‌شود

جانباز اظهار کرد: با توجه به عدم استقبال بخش خصوصی تاکنون اقدامی برای ساخت و تولید داروهای دامی در استان هرمزگان انجام نشده است و هیچ داروی دامی در این استان تولید نمی‌شود.

وی عنوان کرد: بخش خصوصی باید بر اساس بررسی‌های اقتصادی خود باید فرایند تولید دارو را آغاز کند که تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان با ذکر این نکته که با دریافت واکسن، ایمنی نسبی در برابر بیماری‌ها در میان دام‌ها ایجاد می‌شود، ابراز داشت: برای ما بسیار مهم است که از لحاظ اقتصادی بتوانیم دامداران را پوشش دهیم تا تلفات ناگهانی نداشته باشند به همین جهت انتظار داریم که مردم همکاری لازم را برای تزریق واکسن داشته باشند.
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
0
2
خب حالا این مساله مهمی هست؟!
یعنی چی؟

مگه قراره تو هر استان و شهری دارو تولید بشه؟؟!

این طرزفکر همونه که هر مسئول و نماینده ای دنبال این هست که تو شهر و منطقه خودش دانشکده دامپزشکی راه بندازه.


خب هرمزگان هم خیلی صنایع و فرصت هایی داره که جاهای دیگه نیست و این اصلا مشکل به حساب نمیاد...
نظر شما
ادامه