کد خبر: ۶۶۲۷۹

حکیم مهر: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد: محیط بانان البرزی در یک عملیات موفق به نجات یک راس کل وحشی از یکی از زیستگاه های استان شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «فردین حکیمی» روز سه شنبه گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست کرج  حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی متوجه صدای شلیک گلوله در یکی از زیستگاه های حیات وحش می شوند.

وی افزود: ماموران بلافاصله به محل اعزام و پس از پایش با دوربین  منطقه، متوجه مصدومیت یک راس کل وحشی می شوند که در اثر اصابت گلوله به شدت مصدوم شده بود.

وی اظهار داشت: متاسفانه شکارچیان از محل متواری و حیوان آسیب دیده بلافاصله توسط محیط بانان با همکاری مرکز تیمار و بازپروری حیات وحش به یکی از مراکز درمانی منتقل شد و پس از انجام معاینات و اقدامات درمانی، حیوان برای طی مراحل تیمار و حصول سلامتی کامل با هدف رهاسازی دوباره در طبیعت، به مرکز تیمار و بازپروری حیات وحش  استان منتقل شد.

حکیمی گفت: به دلیل صدور مجوز سلاحهای شکاری و عدم تناسب آن با جمعیت حیات وحش، شاهد افزایش تخلفات شکار غیر مجاز  در زیستگاه های حیات وحش هستیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت حفاظت از گونه های ارزشمند جانوری استان و جلوگیری از هر گونه آسیب و تهدید انها از سوی افراد سودجو، از جوامع محلی درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلفات شکار و صید منجمله حضور شکارچیان در زیستگاه های حیات وحش و یا حیات وحش آسیب دیده، موضوع را بلافاصله به یکی از محیط بانی های ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

حکیمی در پایان تصریح کرد: محیط زیست استان هیچ برنامه ای برای صدور پروانه شکار حیات وحش نداشته و با وجود تهدیدات موجود و تخریب زیستگاه های حیات وحش، همه باید تلاش کنیم از حیات وحش بعنوان سرمایه ملی و ارزشمند کشور حفاظت کنیم.

استان البرز دارای دو منطقه حفاظت شده البرز جنوبی و شکار ممنوع طالقان می باشد

 

نظر شما
ادامه