کد خبر: ۶۶۲۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

 ۷۰ درصد تماسهای صاحبان حیوانات خانگی به دامپزشکان در شب غیرضروری است

ترجمه و تنظیم: ریحانه سنگتراش (DVM )

در یک نظرسنجی، از جراحان و پرستاران دامپزشکی پرسیده شد: «طی دو هفته گذشته، آخرین باری که صاحبان حیوان خانگی خارج از ساعت کاری با شما تماس گرفتند، کی بود؟ که موضوع این تماس یکی از موارد زیر باشد:

1- مسائلی که به وضوح فوریتی ندارند (مانند واکسیناسیون، گرفتن ناخن، گذرنامه حیوانات خانگی و غیره)

2- مسائلی که امکان بررسی آنها در ساعات کاری عادی هم وجود دارد (به دلیل وخیم نبودن اوضاع یا امکان صبر کردن تا صبح)

3- مسئلهای اورژانسی که برای جلوگیری از رنج حیوان نیاز به توجه فوری دارد.

در این نظرسنجی 475 عضو شرکت کردند که 69 درصد آنها دامپزشک و بقیه پرستاران دامپزشکی بودند.

از تماسهای خارج از ساعتی که صاحبان حیوانات گرفته بودند:

 28.2 درصد تماسها اورژانسی واقعی بودند که برای جلوگیری از رنج حیوان نیاز به توجه فوری داشتند.

 64.8 درصد تماسها مربوط به مسائلی که امکان بررسی آنها در ساعات کاری عادی هم وجود دارد بود.

 6.9 درصد تماسها مربوط به مسائلی که به وضوح فوریتی ندارند (مانند واکسیناسیون، گرفتن ناخن، گذرنامه حیوانات خانگی و غیره) بود.

بنابراین در مجموع 71.7 درصد تماس با جراحان دامپزشکی خارج از ساعات کاری، غیرضروری بوده است.

نتایج این نظرسنجی تعدادی سوال مهم را به وجود میآورد؛ به طور عمده آیا حرفهای که با بحران نیروی انسانی دست و پنجه نرم میکند، میتواند شرایط لازم برای پاسخگویی خارج از ساعات کاری را تامین و حفظ کند؟ به ویژه در حال حاضر که جامعه خواستههای بسیار بیشتری را نسبت به زمانی که قوانین ابداع شدهاند، در مورد این حرفه مطرح میکند، مثلاً صاحبان حیوانات در نیمه‌شب راجع به مشکلات انگلی حیوانشان از دامپزشک سوال میکنند و در صورت امتناع دامپزشک از پاسخگویی، نام آن را در شبکههای اجتماعی پخش کرده و تبلیغات منفی علیه آن انجام میدهند.

آیا میتوان کاری برای کاهش فشار تماسهای خارج از ساعات کاری در این حرفه انجام داد؟ یکی از ایدهها برای کاهش تماسها، اختصاص خطوط تلفن تماموقت برای دامپزشکان با حق شارژ مشخص است تا این سؤال را در ذهن صاحب حیوان ایجاد کند که آیا لازم است ساعت 3 صبح گذرنامهی حیوانش را تمدید کند؟

کاهش تعداد تماسهای غیرضروری به بحران کمبود نیروی انسانی کمک نمیکند، اما مطمئناً باید این سوال را مطرح کرد که آیا تعهد 100 درصدی به قوانین برای سرویسدهی به مواردی که 70 درصد آن غیرضروری است، کارآمدترین روش است؟

منبع:

https://www.vetsurgeon.org/news/b/veterinary-news/posts/-70of-pet-owners-calls-to-vets-at-night-are-unnecessary

منبع فارسی: خبرنامه انجمن جراحی دامپزشکی ایران (ماهنامه هدهد)

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
0
3
مشاوره ی رایگان نتیجش از بین رفتن شاءن همکار است.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
0
0
متاسفانه دامپزشک کار بلد خیلی خیلی کمه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
ادامه