کد خبر: ۶۶۰۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: با گزارش یک مورد دام مشکوک به هاری از سوی بخش خصوصی و انجام مراقبت غیرفعال بیماری، از گاو مذکور با علائم مشکوک به بیماری هاری نمونه برداری شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر سعید خانزاده» رئیس شبکه دامپزشکی با اعلام این خبر گفت: هاری نوعی بیماری ویروسی است که ویروس آن از طریق بزاق حیوان هار و محل گازگرفتگی وارد بدن شده و به سمت اعصاب انتهایی در ماهیچه‌ها می‌رود و شروع به تکثیر کرده و انسان و سایر پستانداران خونگرم را درگیر بیماری می کند.

وی هاری را یک بیماری کشنده ویروسی مشترک بین انسان و دام دانست و عنوان کرد: این بیماری هیچ راه درمانی نداشته و تنها راه کنترل آن پیشگیری از طریق واکسیناسیون گربه‌ها و سگهای اهلی است.

وی افزود: کارشناسان شبکه دامپزشکی با حضور در محل اقدام به نمونه ‌برداری کردند و به ارگانهای مرتبط ازجمله دهیاری و مرکز بهداشت و درمان  اطلاع رسانی لازم صورت پذیرفت و در انتها به صورت بهداشتی دفن شد.

دکترخانزاده به دامداران توصیه کرد: در صورت تغییر رفتار در دام های خود در اسرع وقت موضوع را به نزدیک ترین شبکه دامپزشکی اطلاع دهند و از تماس مستقیم با حیوان مشکوک به طور جد خودداری کنند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
0
4
سلام آقای دکتر خانزاده عزیز
خداقوت
نظر شما
ادامه