کد خبر: ۶۵۶۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: در منطقه بردسکن یک بز در زایمان خود بزغاله‌ای را به دنیا آورد که دارای ۸ دست و پا است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  یک رأس بز در بردسکن در زایمان خود ۲ قلو به دنیا آورد که یکی از آن‌ها سالم و طبیعی و بزغاله دیگر مرده و دارای ۸ دست و پا بود.

«علی یزدان پناه» رئیس شبکه دامپزشکی بردسکن گفت: تولد این بزغاله یکی از ناهنجاری‌های ژنتیکی است که در بعضی مواقع در گوسفندان دیده می‌شود.

او افزود: این گونه تولد‌ها به علت نقص ژنتیک یا مصرف بی رویه بعضی دارو‌ها و یا تغذیه نامناسب در مرحله اندام زایی روی می‌دهد که در این مورد بره با ۸ دست و پا متولد شد.

رئیس شبکه دامپزشکی بردسکن ادامه داد: دوقلوزایی در بعضی اوقات در گونه‌های یک قلوزا اتفاق می‌افتد. دوقلوزایی در گوسفند وبز بیشتر از گاو رخ می‌دهد. در گوسفند درصد بره زایی ممکن است تا ۱۵۰ درصد هم برسد ویک صفت مناسب برای گوسفند و بز است، ولی میزان دوقلوزایی در گاو نسبتا کم است و از ۰/۵ تا ۴ درصد در نژاد‌های مختلف متغیر است.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
0
0
بارها خبرهای مشابهی در حکیم مهر از تولد حیوانات ناقص الخلقه دیدم ولی متوجه نشدم گزارش موارد این چنینی جه ارزش خبری میتواند داشته باشد؟
ممنون میشوم بنده را آگاه بفرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
اهمیتش اینه که کلأ چیزی بنام استاندارد در کشور معنی نداره و هر اشغالی به عنوان غذا به دام و حیوان‌و انسان خورانده می شود.
نظر شما
ادامه