کد خبر: ۶۵۶۰

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی آذربایجان‎شرقی

 

سامانه اطلاعات جغرافیایی بیماری‌های طیور آذربایجان شرقی راه‌اندازی شد


 مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از آغاز به کار سامانه اطلاعات جغرافیایی بیماریهای‌ طیور توسط اداره مراقبت و بررسی‌های این اداره کل خبر داد.
دکتر بهراد زندیه با اشاره به اینکه توسط این سامانه کلیه اقدامات بهداشتی در انواع واحدهای مرغداری نظیر وضعیت جوجه‌ریزی، گواهی‌های صادره برای حمل و نقل طیور، آمار تلفات، آمار وقوع بیماریها، شرایط بهداشتی و ... به صورت روزانه ثبت و قابل ارزیابی خواهد بود گفت: با توجه به تعداد و ظرفیت مجوزهای صادره جوجه‌ریزی و با عنایت به گواهی‌های صادره برای بارگیری و حمل و نقل طیور به مقصد کشتارگاه‌ها که همگی در این سامانه ثبت خواهند گردید، امکان تهیه گزارش‌های کاربردی مختلف در این سیستم وجود خواهد داشت.
وی افزود اقدامات اولیه جهت راه‌اندازی این سامانه از 3 سال پیش با ثبت مختصات جغرافیایی واحدهای طیور در سطح استان آغاز و پس از تهیه سخت افزارها و نرم افزارهای لازم به بهره‌برداری رسیده است.
گفتنی است این سیستم اطلاعات جغرافیایی به عنوان سیستم پایش برخط (آنلاین) بیماریهای طیور عمل نموده و با اجرای این سیستم شیوع و بروز بیماریهای طیور قابلیت تجزیه و تحلیل کامل یافته و به اقدامات سریع بهداشتی در قالب واکنش سریع عملیاتی سامان داده خواهد شد.
سیستم اطلاعات جغرافیایی بیمارهای دامی از سال 1376 در استان آذربایجان شرقی آغاز به کار نموده است.

---------------------------------------

 

انتصاب مسئول جدید امور مالی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی


دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی استان، در مراسم معارفه مسئول امور مالی، "مسعود سلطانزاده" را به عنوان مسئول جدید امور مالی این اداره کل منصوب کرد.


پیش از این محمد اسمعیلی عهده دار مسئولیت امور مالی اداره کل بود که به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

 

----------------------------------------

 

معاون جدید اداری و پشتیبانی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی منصوب شد


دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی استان، در مراسم تودیع و معارفه معاونت اداری – پشتیبانی، "مهندس زین العابدین کریمی" را به عنوان معاون جدید اداری – پشیبانی این اداره کل منصوب کرد.

 

 

نظر شما
ادامه