کد خبر: ۶۵۵۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان جوانرود گفت: قطع ناگهانی برق و گرمای هوا در یک واحد خصوصی تولید مرغ تخم گذار در شهرستان جوانرود سبب تلف شدن بیش از 8 هزارقطعه مرغ شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر احمد امیری» گفت: روز گذشته در پی گزارش واصله در خصوص تلف شدن  بیش از 8 هزار قطعه مرغ بر اثر قطع ناگهانی برق، کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان جوانرود و جهاد کشاورزی ، اقدام به دفن بهداشتی لاشه‌ها نمودند.

احمد امیری  با تاکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی در امحاء تلفات طیور افزود: امحاء و دفن بهداشتی ضایعات و لاشه‌های تلف شده مرغداری‌ها یکی از اصول مهم در پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر طیور است که باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود از طریق روابط عمومی اداره برق اطلاع رسانی لازم بعمل آید و اگر قرار است قطعی برق انجام شود جداول ثابت از قبل اعلام شود تا مرغدار بتواند با آن هماهنگ شود و تمام این عوامل زمینه ساز شروع بیماری‌ها در واحدها مرغداری هستند و این موضوع نیز تهدیدی دیگر برای سلامت طیور است. همچنین از کلیه مالکین واحد های پرورش دام و طیور درخواست دارد، واحد خود را به موتورهای تولید برق مجهز و به طور مرتب نسبت به چک کردن آنها برای شروع به کار سریع اقدام نمایند تا شاهد چنین وقایعی نباشیم.

دکتر امیری از همشهریان درخواست نمود هرگونه دفن بهداشتی مواردی از این قبیل باید تحت نظارت اداره دامپزشکی و ادارات ذیربط صورت پذیرد و از شهروندان محترم خواستار گزارش سریع و پرهیز از هرگونه اقدام غیر اصولی معدوم سازی گردید و مراتب را از طریق شماره 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 به دامپزشکی اطلاع رسانی کنند تا در سریع ترین زمان ممکن نسبت به اقدامات پیشگیرانه بهداشتی اقدام و از اشاعه هرگونه بیماری جلوگیری به عمل آید.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
0
وزارت نیرو کشت! وزارت کشاورزی چال کرد! آخه مرغدار جان! بالا غیرتا نباید موتور برق داشتی؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
0
1
مرگ بر امریکا
نظر شما
ادامه