کد خبر: ۶۵۵۹۳
 

حکیم مهر: معاون بهداشت، آموزش و توسعه سازمان نظام دامپزشکی در رادیو گفت‌وگو گفت: نگهداری حیوانات اهلی در داخل منزل و در شرایط شهری و آپارتمان‌نشینی باید با رعایت قوانینِ و حفظ حقوق همسایگان انجام شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو گفت‌وگو، برنامه «روزنه» با موضوع بررسی الزامات بهداشتی و حقوقی حضور حیوانات خانگی در فضاهای شهری، در ارتباط تلفنی با «دکتر بهمن جاویدان لامعی» معاون بهداشت و توسعه سازمان نظام دامپزشکی کشور از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت .

دکتر لامعی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» گفت: در دهه‌های گذشته که اکثر مردم در خانه‌های بزرگ زندگی می‌کردند، حیوانات خانگی و اهلی در حیاط منازل جایگاه منحصر به خود را داشتند .

وی با اشاره به این که سبک زندگی ما در فضاهای شهری تغییر یافته است، عنوان کرد: امروزه بیشتر مردم در فضاهای کوچک و متراکم زندگی می‌کنند .

معاون بهداشت و توسعه سازمان نظام دامپزشکی افزود: موضوع نگهداری حیوانات به اندازه تاریخ زندگی بشر قدمت دارد و همه افراد با سن بالا به یاد دارند که در خانه‌های خودشان حتما چند حیوان اهلی داشته‌اند .

وی با بیان این که در چند دهه‌ی اخیر برخی از نژادهای حیوانی بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، توضیح داد: نژادهایی که بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند، میزان نگهداری و به تبع آن تکثیر [زاد و ولد] آن‌ها افزایش پیدا می‌کند .

دکتر بهمن جاویدان لامعی با اشاره به این که زندگی شهری شرایط جدیدی را برای نگهداری حیوانات در منزل تعیین می‌کند، اظهار داشت: نگهداری حیوانات اهلی در داخل منزل و در شرایط شهری و آپارتمان‌نشینی باید با رعایت قوانینِ و حفظ حقوق همسایگان انجام شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو گفت: حیوانات همراه می‌توانند فواید متنوعی برای صاحبان خود به همراه داشته باشند .

معاون بهداشت و توسعه سازمان نظام دامپزشکی ادامه داد: بیشتر حیوان‌های همراه می‌توانند به افراد معلول و نابینا کمک کنند .

وی افزود: در حال حاضر دستگاه‌های نظامی و امنیتی برای کشف مواد مخدر و ماده‌های انفجاری از ظرفیت حیوان‌های مختلف بهره می‌گیرند .
نظر شما
ادامه