کد خبر: ۶۵۴۹۲

حکیم مهر: رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: در پی گزارشات مردمی در خصوص تلفات تعداد محدودی از ماهیان دریاچه چیتگر، پس از بررسی های میدانی و تخصصی، گرمای هوای کم سابقه علت تلفات این ماهیان تشخیص داده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مسعود حجتی» روز پنجشنبه افزود: پس از بازدید مشترک کارشناسان اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره کل، موسسه تحقیقات شیلات ایران، شیلات استان تهران و مدیریت مجموعه و پس از صید چند نمونه مشکوک از جمله یک قطعه ماهی کپور ٢٥ کیلوئی، معاینات بالینی و کالبد گشائی در محل انجام و پس از بررسی های میدانی و کنترل جواب آزمایش های آب ورودی رودخانه کن و آب دریاچه مشکل خاصی مشاهده نشد و علت تلفات گرمای کم سابقه هوا و رسیدن دمای آب به بالای ٣٤ درجه تشخیص داده شد.

وی ادامه داد: اکنون با کاهش نسبی دما تلفاتی مشاهده و گزارش نشده است، البته  از اندامهای هدف ماهیان (قلب، کلیه، طحال، مغز و آبشش) نمونه برداری و برای انجام آزمایشهای ویروسی و باکتریال به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان تهران ارسال شد.

به گفته دکتر حجتی گونه های مختلف ماهی از جمله، انواع کپور ماهیان، قزل آلا، اردک ماهی، ماهی قرمز، کاراس و ماهیان بومی رودخانه کن در دریاچه چیتگر وجود دارد و شایعه وجود کروکودیل در این دریاچه صحت ندارد.

 

نظر شما
ادامه