کد خبر: ۶۵۴۷۱

حکیم مهر: مسوؤل روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: پناهگاه "امید" به منظور نگهداری سگهای بیپناه و بلاصاحب در شهرستان خرمدره از توابع این استان ایجاد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «علی مرشدی»، روز چهارشنبه افزود: در راستای مصوبات کارگروه کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب، شماری از دوستداران حیوانات بنا به پیشنهاد اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرمدره،  اقدام به ایجاد پناهگاه نگهداری این گونه جانوری کردند.

وی با بیان اینکه اگر این سگ های بلاصاحب در سطح جامعه رها و آزاد باشند ممکن است گرسنگی آنها را از پای درآورد یا اینکه مشکل آفرین باشند، اظهار داشت: این مرکز، پناهگاهی بسیار امن و مطمئن برای سگ های ولگرد است که انتظار حمایت و همیاری از سوی دوستداران حیوانات داریم.

مرشدی تصریح کرد: چند پرستار ویژه حیوانات، ۲ دامپزشک، ۳ نفر به عنوان تامین کننده دارو و تغذیه، ۲ نفر به منظور ارایه خدمات و ۴ نفر هیات مدیره و مدیرعامل، کادر این مرکز نگهداری که در جوار واحد کشت و صنعت دشت خرمدره واقع شده، هستند.

وی با بیان اینکه تشکیلات این پناهگاه شامل اتاق تزریق، اتاق انتظار، اتاق جراحی و محوطه تغذیه توله ها است، اظهار داشت: زنده گیری، عقیم سازی، تغذیه، درمان و واگذاری سگ ها به افراد واجد شرایط از جمله اهداف مسوؤلان این پناهگاه است.

 

نظر شما
ادامه