کد خبر: ۶۵۰۱

حکیم مهر - نماینده ولی فقیه در اداره‌کل دامپزشکی استان قم گفت: این طرح از طریق سازمان کنفرانس ‌اسلامی پیگیری می‌شود و قوانین آن توسط حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و نظریه فقه شیعه اعمال خواهد شد.

حجت‌الاسلام صالح‌آبادی ‌از وجود سه کشتارگاه در قم خبر داد و اظهار داشت: دو کشتارگاه طیور و یک کشتارگاه دام در قم فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه ذبح طیور و احشام در کشتارگاه‌ها توسط دستگاه صورت نمی‌گیرد، عنوان داشت: ذبح دام و طیور با ذکر «بسم‌الله» توسط انسان و قرار گرفتن دام و طیور رو به قبله انجام می‌شود.
نماینده ولی فقیه در اداره‌کل دامپزشکی استان قم با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم به ذابحان خاطرنشان کرد: هنگام ذبح ممکن است ذابح رو به قبله نباشد اما دام و طیور به طور حتم رو به قبله خواهند بود.
وی با بیان اینکه نمایندگان و روحانیون بر نحوه کار کشتارگاه‌ها نظارت دارند، ابراز داشت: در تمام کشتارگاه‌های ایران اسلامی نظارت بر کار کشتارگاه‌ها وجود دارد همچنین با اعزام روحانیون به کشورهایی همچون برزیل، استرالیا، نیوزلند، روسیه و دیگر کشورهایی که از طریق آنها دام وارد می‌شود، بر کار کشتارگاه‌ها نظارت صورت می‌گیرد.
حجت‌الاسلام صالح‌آبادی از تهیه و تدوین طرح استاندارد اسلامی برای تمام غذاهای حلال خبر داد و افزود: در تهیه این طرح تمام کشورهای اسلامی حضور خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: 90 درصد این طرح انجام شده است و نمایندگان ولی فقیه نقش اساسی در این کار ایفا می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در اداره‌کل دامپزشکی استان قم ادامه داد: این طرح از طریق سازمان کنفرانس ‌اسلامی پیگیری می‌شود و قوانین آن توسط حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و نظریه فقه شیعه اعمال میشود.

 

 

نظر شما
ادامه