کد خبر: ۶۴۸۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: «دکتر یوسف داودی» نماینده دامپزشک مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد که رئیس سازمان دامپزشکی کشور و رئیس سازمان نظام دامپزشکی به روند بررسی «طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی» اضافه شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی» نماینده خمینی شهر در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد هیئت رئیسه در بررسی طرح‌ها و لوایح اظهار کرد: برخی رأی گیری‌ها و پیشنهاد‌ها مانند پیشنهاد اضافه کردن رئیس سازمان نظام پزشکی در جریان بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی با مخالفت روبه‌رو شد اما دوباره در صحن مطرح کردند. برخی بند‌هایی که آقای دلیگانی بیان کردند و دوباره شما پیشنهاد‌ها را از نو خواندید. نمایندگان یک دور قانون را باید بخوانند؛ اکثر پیشنهادات در متن قانون آمده و اگر لازم است، این قانون چاپ شود، تا بسیاری از پیشنهاد‌ات منصرف شوند. هیئت رئیسه مدیریت مطلوب را انجام دهد تا این قانون مهم به اجرا دربیاید.

«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس هم در پاسخ به این نماینده تصریح کرد: دوستان باید همراهی می‌کردند، تا الان سه جلسه برای این قانون گذاشته‌ایم و با این حجم از پیشنهادات اگر سه جلسه دیگر بگذاریم و به هفت جلسه برسد، باید هر روز مرتب در صحن علنی جلسه بگذاریم تا بررسی طرح تمام شود. خواهش می‌کنم از پیشنهاد‌های غیر ضروری بگذریم.

«حسینعلی حاجی دلیگانی» عضو هیئت رئیسه هم به نماینده خمینی‌شهر گفت: پیشنهاد یکی از نمایندگان همراه با عبارت سازمان نظام پزشکی، رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی هم بوده اما پیشنهاد آقای یوسف داودی، رئیس سازمان دامپزشکی و رئیس سازمان نظام دامپزشکی بود، در نتیجه دو پیشنهاد متفاوت ارائه شده است.
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هوشنگ منتخب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
0
1
جناب آقای دکتر داوودی معمولا در طرحها و لوایح، چه در مخالفت و یا موافقت اظهار نظر نمی کنند شاید هم دوست دارند مسائل را طور دیگری حل و فصل نمایند.
 21 شهریور ماه جلسه علنی مجلس را بنده از رادیو گوش میدادم، آقای داودی پیشنهاد درج نام دامپزشکی در طرح امنیت غذایی کشور را مطرح فرمودن و اظهار داشتن مشکلات حذف نظام دامپزشکی و دامپزشکان در طرح مزکور باعث خسارت زیادی برای کشور خواهد شد.
نظر دامپزشکان کشور در صدور پروانه‌های بهداشتی دامداری‌ها، مرغداری‌ها، زنبورداری‌ها و پرورش ماهی حذف شود، کشور با مشکلات زیادی روبه رو خواهد شد لحن حرف زدن آقای داوودی طوری بود که اکثریت نمایندگان اینکه آقای داوودی خود دامپزشک می باشند این شائبه را در بین نمایندگان پیش آورد که ایشان از دامپزشکان دفاع میکند تا امنیت غذایی کشور و از طرفی درج نام دامپزشکی در طرح مزکور باعث افزایش بروکراسی در ادارات هم میشد، بنابر این نتوانست نظر اکثریت نمایندگان مجلس را جلب نماید و پیشنهادشان بتصویب مجلس نرسید
نظر شما
ادامه