کد خبر: ۶۴۷۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

«دکتر محسن عظیمی نژاد» رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با حضور در شبکه دامپزشکی با رئیس و کارکنان این شبکه دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور، در این دیدار که بمنظور بررسی بیماریهای مشترک بین انسان و دام در سطح شهرستان برگزار شد، «دکتر علی سلیمانی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور با تشریح عملکرد و فعالیتهای دامپزشکی در سه موضوع بیماریهای دامی، نظارت بر تولید و عرضه فرآورده های خام دامی و بیماریهای مشترک بین انسان و دام گفت : دامپزشکی با امکانات و نیروی انسانی بسیار کم در صف اول تامین و ارتقاء بهداشت و امنیت غذایی جامعه قرار دارد بطوری که تعداد زیادی از همکاران واکسیناتور و واحد بررسیهای دامپزشکی به بیماری تب مالت مبتلا شده اند .

دکتر سلیمانی افزود: با وجود بیش از 800 بیماری مشترک و گستردگی و سختی کار بسیار بالای دامپزشکی متاسفانه معیشت و رفاه پرسنل آن وضعیت مطلوبی نداشته و حقوق آنها در مقایسه با سایر نهادها بسیار ناچیز می باشد .

«دکتر محسن عظیمی نژاد» رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور نیز فعالیتهای دامپزشکی را جزئی از چرخه سلامت دانست و گفت: با تعامل دامپزشکی و علوم پزشکی شاخص بهداشت جامعه در جایگاه مطلوب خود قرار می گیرد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی افزود: برای پروژه های دامپزشکی به ویژه حذف دامهای مبتلا به سل و بروسلوز باید از خیرین سلامت کمک گرفت و اینجانب آمادگی دارم در این مورد با هماهنگی با خیرین به دامپزشکی کمک نمایم.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
0
0
غیب گفته
نظر شما
ادامه