کد خبر: ۶۴۰۵

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور از آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
دکتر سید محسن دستور گفت : با عنایت به ایام ماه مبارک رمضان و ضرورت تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در این ایام، مسایلی چون هماهنگی‌های بین بخشی، برنامه های عملیاتی و نظارتی و همچنین اطلاع رسانی در این زمینه مورد توجه سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است.
وی تشکیل ستاد‌های استانی و شهرستانی نظارت بهداشتی دامپزشکی به منظور تدوین دقیق برنامه عملیاتی و اقدامات نظارتی مربوط با بهره‌گیری از کلیه امکانات و تجهیزات موجود را از جمله نکاتی عنوان کرد که در راستای هماهنگی‌های بین بخشی مورد تاکید قرار گرفته است.
به گفته دکتر دستور، هماهنگی برون‌بخشی با استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، سازمان جهاد کشاورزی استان، ائمه جمعه و جماعات، کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و نیز مرکز بهداشت استان و واحدهای تابعه، تعزیرات حکومتی و در صورت ضرورت سایر ادارات ذیربط در راستای اجرای بهینه طرح از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در راستای هماهنگی‌های میان بخشی اتخاذ شده است.
وی در تشریح برنامه های عملیاتی کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان نیز گفت: در این مدت اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی ساماندهی می‌شوند و همچنین این اکیپ‌ها به امکانات مورد نیاز نظیر لباس فرم متحدالشکل و خودروهای ویژه بازرسی مجهز می‌شود.
به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور ، در تمام ایام ماه مبارک رمضان، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در دو شیفت کاری فعالیت می‌کنند.
به گفته این مقام مسوول، در راستای اجرای این طرح، شبکه های دامپزشکی تمامی شهرستان ها جهت صدور مجوز بهداشتی - قرنطینه‌ای حمل فرآورده های دامی در ایام تعطیل نیز به عنوان کشیک فعالیت می‌کند.
دکتر دستور اضافه کرد: اماکنی نظیر مراکز توزیع و عرضه فرآورده های دامی، خودرو‌های ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فراورده های خام دامی، کارگاه های فراوری و مراکز بسته بندی فرآورده های خام دامی در این مدت تحت پوشش طرح کنترل و نظارت بهداشتی قرار گیرند.
به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور، در راستای برنامه نظارتی این طرح، مدیران کل دامپزشکی استان ها موظف هستند برحسن اجرای طرح در سطح استان و شهرستان‌ها که به منظور تشدید نظارت بر اماکن تولید، فرآوری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی به ویژه رعایت بهداشت فرآورده ، بهداشت فردی و بهداشت ابزار کار اعمال می‌شود.

 

نظر شما
ادامه