کد خبر: ۶۴۰۲۹

بارندگی همراه با تگرگ و سیل روز گذشته در منطقه کوهشاه احمدی موجب بروز خسارت‌های فراوانی به دامداران و باغداران این منطقه شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، بارندگی روز گذشته در هرمزگان با وجود اینکه بعد از مدت‌ها در استان رخ می‌داد اما خسارات فراوانی به روستائیان و عشایر حوزه شمالی دهستان کوهشاه وارد کرده است.

بارندگی شدید و توام با تگرگ سبب سفیدپوش شدن مناطق کوهستانی و جاری شدن سیلاب وسیع در منطقه کوهشاه شد، همین امر موجب تلف شدن دام‌ها و از بین رفتن خطوط انتقال آب شده است

«مصطفی ماندگاری» بخشدار احمدی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در حاجی آباد اظهارداشت: برآوردهای اولیه حامی از خسارت قابل توجه در منطقه کوهشاه است

وی افزود: تاکنون مطابق اعلام دهیاران حدود 800 راس دام در روستاهای کوهشاه بر اثر تگرگ و سیلاب تلف شده‌اند.

ماندگاری گفت: خطوط لوله کشی آب شرب و کشاورزی مردم منطقه کوهشاه نیز بر اثر سیلاب خسارت زیادی دیده و هنوز برآورد دقیقی از خسارت به این مورد در دست نیست

بخشدار احمدی تصریح کرد: بیشترین خسارات به حوزه شمالی دهستان کوهشاه و روستاهای چالغان، چاه بنه و مرزاندز بوده است.

تلف شدن 300 راس دام و 10 هزار متر خطوط انتقال آب شرب در چاه بنه

«فهمیه میرزاده» دهیار روستای چاه بنه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم بیان کرد: بر اثر سیل و تگرگ روز گذشته حدود 300 راس دام در این روستا تلف شده است.

وی افزود: بخشی از دام را هم سیل با خود برده است که هنوز آمار دقیقی از آن در دست نیست.

دهیار روستای چاه بنه عنوان کرد: بیش از 10 هزار لوله آب شرب نیز در سیل روز گذشته از بین رفته است.

میرزاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فصل شکوفه زدن و گل دادن درختان بودیم تگرگ موجب خسارات فراوان به درختان میوه باغداران نیز شده است.

سیل  2 هزار متر لوله را در مرزاندز با خود برد

«عنایت میرزاده» عضو شورای اسلامی روستای مرزاندز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: خوشبختانه تلفات دام ناشی از سیل و تگرگ در روستای مرزاندز زیاد نبوده است و حدود 10 راس دام تلف شده است.

وی بیان کرد: حدود 10 هزار متر لوله انتقال آب شرب در این روستا بر اثر سیل از بین رفته است و تعدادی از خانوارهای روستا با مشکل آب شرب روبرو هستند.

عنایت میرزاده عنوان کرد: خسارت جدی به چشمه‌های روستا که تامین آب موردنیاز مردم را از آن انجام می‌دهیم وارد شده است و باید برای احیای چشمه‌ها اقدام کنیم.

از روستای چالغان کوهشاه نیز خبر می‌رسد دام زیادی تلف شده، یکی از اهالی این روستا در تماس با خبرنگار تسنیم از تلف شدن 400 راس دام در این روستا و وارد شدن خسارت به خطوط انتقال آب شرب خبر داد.



 
نظر شما
ادامه