کد خبر: ۶۳۶۰۹

زنده گیری حیوانات و نگهداری آنان در منزل، برای انسان زندگی لاکچری پوشالی می سازد و درعوض حیوان را خانه خراب می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کم شدن جمعیت حیات وحش که یکی از امانت های آیندگان نزد ما محسوب می شود  همواره یکی از دغدغه های بزرگ حفاظت محیط زیست و دوستداران طبیعت بوده است.

قطعا یکی از علت های این مهم در کنار دستکاری طبیعت و تعارضات ساخت و سازهای بی رویه انسان با محیط زیست، شکار و زنده گیری حیوانات است.

«فردین حکیمی»، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در این باره  با بیان این که تله های زنده گیری در حیات وحش البرز، جمع آوری شده است، گفت: بعضی از افراد اقدام به خرید و فروش گونه های زنده حیات وحش می کنند و عده ای دوست دارند حیوانات را در منازل خود نگهداری کنند که این عامل به قاچاق گونه ها کمک می کند و جمعیت حیات وحش را کاهش می دهد.

او افزود: ضمانت های اجرایی قانون ممنوعیت شکار، چندان بازدارنده نیست و نیازمند بازنگری و اصلاح است.

حکیمی گفت: در فصل بهار بعضی افراد به بهانه چیدن سبزی وارد طبیعت می شوند و نوزاد حیوانات را بعد از زایمان آن ها به منازل خود می برند.

او با تاکید بر این که هر سیلاب به معنای دستکاری در طبیعت است و علت آن را می توان در چرای بی رویه دام و ساخت و ساز و طرح های عمرانی خلاصه کرد، افزود: تعادلی بین چرای دام و ظرفیت مراتع البرز وجود ندارد و باید در پروانه چرای دام ها نیز بازنگری شود.

انسان ها با نگهداری حیوانات در منزل و دور کردن آن ها از خانه اصلی شان، جان حیوان را در طبیت جا می گذارند و جسم آن را با خود به خانه می برند.

 

نظر شما
ادامه