کد خبر: ۶۳۳۱۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شیوع و پراکنش ویروس کرونا در کشور، شهروندان باید در خرید و نگهداری ماهی قرمز به نکات بهداشتی توجه کنند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصر هامون، «دکتر مهدی حسینی» افزود: ویروس عامل بیماری کووید19در ماهیان بیماری زا نبوده و توصیه های بهداشتی صرفاً به منظور جلوگیری از مخاطره بهداشتی احتمالی ناشی از انتقال مکانیکی ویروس از طریق آب و سطح بدن ماهی است .

این مقام مسئول تصریح کرد: شهروندان باید در صورت تماس با ماهی و یا آب حمل و نگهداری، بلافاصله نسبت به شستشوی دستها با آب و صابون و یا استفاده از ضدعفونی کننده های مناسب اقدام کنید .

حسینی اذعان کرد: مردم باید در خرید ماهی قرمز دقت و ماهی قرمز را از مراکز مجاز تهیه کرده و از خرید ماهی از دست فروشان و دوره گردها اکیداً خودداری کنند، همچنین در هنگام خرید، از تماس مستقیم و حفاظت نشده با ماهی و آب حمل خودداری شود، حتی الامکان از ظروف یکبار مصرف جهت حمل و جابجایی ماهی به منزل استفاده شود، از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیر فعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر روی پوست بدن خودداری شود .

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در خصوص شرایط نگهداری ماهی قرمز نیز توصیه کرد: پس از انتقال به منزل، بلافاصله نسبت به تعویض آب اقدام و ماهی ها به ظروف دهانه باز جهت تبادل اکسیژن با محیط منتقل شده و در صورت استفاده از آب شهری باید کلرزدایی آب صورت گیرد .

حسینی خاطر نشان کرد: میزان آب موردنیاز برای هر ماهی مقدار یک لیتر و دمای آب مناسب 22-26 درجه سانتیگراد می باشد، آب تعویضی ماهی باید مستقیماً در شبکه فاضلاب تخلیه و از ریختن آن در معابر عمومی خوداری شود، غذای ماهی قرمز از فروشگاه های عرضه ماهی زینتی تهیه و از تعویض یکباره کل آب خودداری شود .

حسینی گفت: مردم در پایان نوروز ماهی ها را در رودخانه ها و یا نهرها رها نکنند و در محل های تعیین شده توسط شهرداری رهاسازی صورت گیرد .
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
0
1
با سلام بیش از ده سال است که هر اسفند این متن با اضافاتی توسط مدیران سازمان بیان میشود، جالب است که هیچ شهرداری در کشور جایگاه رهاسازی ندارد و نمی‌تواند داشته باشد.
ناشناس
|
Cyprus
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
0
0
با استناد به چه مدرک علمی مستدل می فرمایند ویروس کووید ۱۹ از طریق آب و سطح بدن ماهی امکان انتقال به انسان دارد؟چرا تشویش عمومی ایجاد می کنید؟
کارشناس بهداشت و بیماریهای آبزیان
دامپزشک
|
Spain
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
0
0
از یک طرف به وزارت بهداشت می تازید که بر اساس چه مدارکی ادعا می کند کووید-۱۹ از طریق سطح تخم مرغ منتقل می شود و از طرف دیگر خودتان ادعا می کنید که کووید-۱۹ از طریق لمس ماهی قرمز و آب تانک آن منتقل می شود!
نظر شما
ادامه