کد خبر: ۶۳۱۷۸

فسیل جمجمه ماموت متعلق به دو میلیون سال پیش که در سال 94 در بیله سوار اردبیل کشف شده بود، بازسازی و مولاژ آن در موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل مستقر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سازمان حفاظت از محیط زیست، مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی در این باره گفت: بر اساس مطالعه انجام شده توسط دانشگاه زنجان و به سفارش و حمایت این دفتر، جمجمه مذکور متعلق به جنس منقرض شده آنانکوس از فیل های گومفوتری است که از هشت تا دو میلیون سال پیش در اوراسیا زیست می کرد.

«محمد مدادی» تصریح کرد: با همکاری  اداره کل استان و دانشگاه زنجان، خوشبختانه قطعات جمجمه و عاج این فیل بازسازی و دو عدد مولاژ نیز تهیه شد که یکی در اداره محیط زیست بیله سوار و دیگری در موزه تاریخ طبیعی استان مستقر و در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که ذخایر دیرینه شناسی حایز ارزش علمی و اقتصادی هستند افزود: درصدد هستیم با استناد به قوانین بالادستی که مسوولیت حفاظت از ذخایر دیرینه شناسی را بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست قرار داده، با تنظیم مقررات لازم قدم های موثری را در این مسیر برداریم.

 
نظر شما
ادامه