کد خبر: ۶۲۵۸۹

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: امدادگرانی که موفق به پشت سرگذراندن آیتم‌های آزمون درجه "ایثار" شوند، موفق به کسب "درجه ایثار" خواهند شد که بالاترین درجه در بحث امداد و نجات است.

 سید مرتضی عمادی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص برگزاری آزمون امداد و نجات هلال احمر، اظهار کرد: آزمون بزرگ امدادونجات تخصصی جمعیت هلال احمر استان اصفهان به مدت ۳ روز از روز شنبه ۱۸ بهمن ماه آغاز شده و امروز به پایان می رسد، امدادگرانی که بتوانند دوره های تعریف شده در آزمون تخصصی امداد  و نجات را پشت سربگذارند موفق به کسب درجه ایثار که بالاترین درجه در زمینه امدادگران هلال احمر است خواهند شد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۸۰ نفر از نجات گران در این آزمون شرکت کردند و امروز سومین روز برگزاری است که در دو مرحله برگزار می شود، افزود: مرحله اول تست آمادگی جسمانی شامل ۹ آیتم است و امدادگران با پشت سر گذاشتن این آیتم های ورزشی در ادامه باید در ۵ آیتم مهارتی نیز شرکت کنند و در نهایت افرادی که بتوانند این دو مرحله را با موفقیت به پایان برسانند، موفق به کسب درجه ایثارگری خواهند شد.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: این افراد در عملیات های امداد و پایگاه های امداد هلال احمر که بیشتر نیروهای داوطلب حضور دارند از آنها استفاده می شود و آزمون نیز سالی یک بار به صورت متمرکز و به دستور هلال احمر تهران در سراسر کشور برگزار می شود.

عمادی در خصوص مانور سگ‌های امدادگر نیز، گفت: سگ‌های جستجوگر هلال احمر تحت عنوان واحد "آنست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر" در مانورها و حوادث فعال هستند و حضور آنها در آزمون امداد و نجات هلال احمر جز برنامه های اصلی نبود و مانور آنها از برنامه های جنبی بود که با موفقیت برگزار شد.

وی افزود: در حال حاضر هلال احمر اصفهان ۳ قلاده سگ دارد و با انجام مانور و تمرینات خاصی که دارند در شرایط سخت از آنها استفاده می شود، البته بر اساس استانداردها و ایده آل ها این تعداد کم است و  درصدد افزایش آن هستیم تا بتوانیم در آینده بیشتر از آنها در ماموریت های امداد و نجات استفاده کنیم.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان اضافه کرد: متاسفانه بیشترین ماموریت ما مربوط به حوادث جاده ای است.

نظر شما
ادامه