کد خبر: ۶۲۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
با افتتاح این کارخانه، ایران از نظر ظرفیت تولید، سومین تولیدکننده واکسن تب برفکی جهان بشمار می‌رود که استفاده از این دانش فنی عظیم، تاثیرات ملی، منطقه ای و فرامنطقه ای گسترده ای برای بخش های مختلف تولیدی و دامپروری کشور خواهد داشت...
mahedaye

حکیم مهر - معاون وزیر صنایع و معادن با اشاره به آغاز تولید واکسن تب برفکی در کشور گفت: تمام ماشین آلات و تجهیزات این کارخانه به دست متخصصان ایرانی ساخته شده و دانش فنی تولید واکسن تب برفکی در کشور بومی شده است.

مجید هدایت در مراسم افتتاح بزرگترین کارخانه تولید واکسن تب برفکی کشور توسط رئیس جمهور افزود: دستیابی به دانش فنی تولید واکسن تب‌برفکی و کلیه زنجیره تولید آن، با همت بخش خصوصی و سازمان گسترش میسر شده است.
وی ادامه داد: با افتتاح این کارخانه، ایران از نظر ظرفیت تولید، سومین تولیدکننده واکسن تب برفکی جهان بشمار می‌رود که استفاده از این دانش فنی عظیم، تاثیرات ملی، منطقه ای و فرامنطقه ای گسترده ای برای بخش های مختلف تولیدی و دامپروری کشور خواهد داشت.
به گفته رئیس هیات عامل سازمان گسترش، عمده ماشین آلات کارخانه مذکور بدست توانای دانشمندان و متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده و با تولید 80 تا 100 میلیون دوز واکسن در سال، بخش عمده ای از نیازهای کشور و منطقه را تامین خواهد کرد.
وی راه اندازی این کارخانه را بمنزله گامی در جهت تحقق مقوله تولید صادرات محور قلمداد کرده و خاطرنشان کرد: اقدامات بعدی ایدرو در این چارچوب صورت خواهد گرفت.
کارخانه تولید واکسن تب برفکی مهاباد از نظر ظرفیت تولید، بزرگترین کارخانه در سطح خاورمیانه و سومین کارخانه در جهان، جزو طرح‌های صنایع پیشرفته سازمان گسترش است که با مشارکت بخش خصوصی در منطقه مهاباد ایجاد شده و بیستم تیرماه سالجاری با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
0
0
جناب آقای معاون
چون جنابعالی تخصصی در زمینه واکسن و مسائل دامپزشکی ندارید، اطلاعات نادرست داده شده را عینا تکرار نموده اید. افراد شاغل در حرفه دامپزشکی می دانند که یکی از معضلات چند دهه اخیر ایران کمبود شدید واکسن تب برفکی و وجود مشکلات فنی و تکنیکی برای تولید کافی این واکسن در مؤسسه رازی می باشد. جهت اطلاع جنابعالی اینکه به علت عدم تولید کافی این واکسن خسارات فراوانی به صنعت دامپروری کشور وارد می شده است و انواع سویه های موجود در دنیا از این بیماری در کشور ایران بومی شده است
دکتر قهرمانی
|
-
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
0
0
با توجه به قرابتهای متعددی که مابین جنوب استان اذربایجانغربی و بخصوص مهاباد با اقلیم کردستان در عراق وجود دارد هرگونه سرمایه گذاری در صنایع دامپروری و بهداشت دام میتواند برای ایران بسیار سودمند باشد سلامت باشید
نظر شما
ادامه