کد خبر: ۶۲۰۵۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی:
«دکتر محمد اصغرزاده» افزود: در واحد اول دیر اقدام شد و دیر گزارش داده شد، در نتیجه حجم ویروس زیاد شد و کار ما مشکل شد اما همکاران تلاش کردند تا ویروس را مهار کنند ...

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از تامین ۱.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان خبر داد و گفت: در مجموع تاکنون ۴۸۴ هزار قطعه مرغ تخمگذار خسارت دیدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر محمد اصغرزاده» با توجه به آخرین وضعیت انتشار ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان اظهار داشت: در خراسان جنوبی شاهد شش کانون انتشار فوق حاد پرندگان بودیم که در 4 واحد تخمگذار است و در مجموع 484 هزار قطعه مرغ تخمگذار خسارت دید و یک واحد مرغ مادر با 105 هزار قطعه و یک واحد بوقلمون با 2 هزار و 90 قطعه خسارت دیدند.

وی با بیان اینکه بعد از شیوع ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان کارهایی که انجام شد عملیات مهار ویروس بود چرا که ویروس وقتی بخواهد داوم داشته باشد باید بقا خود را حفظ کند افزود: در واحد اول دیر اقدام شد و دیر گزارش داده شد در نتیجه حجم ویروس زیاد شد و کار ما مشکل شد اما همکاران تلاش کردند تا ویروس را مهار کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: راهبرد دیگر این است وقتی می‌خواهد ویروس مهار شود باید واحدها واکسینه شوند  که خوشبختانه به موقع تلاش شد هشت واحد مرغداری در استان  واکسینه شوند و واکسینه ده واحد دیگر در دست اقدام است.

اصغرزاده  از تامین یک میلیون و 500 هزار دُز واکسن آنفلوآنزای فوق حاد برای استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: علاوه بر پولت‌های تخمگذار، مرغان تخمگذار تا سن 76 هفته هم می‌توانند واکسینه شوند.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی با توجه به بروز سه کانون بیماری در هفته‌های اخیر سیزدهمین استان مشمول برنامه واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد تشخیص داده شده که باید همه پولت‌های تولیدی استان به اجبار واکسینه شوند و این واکسن باید در دو نوبت به فاصله سه تا چهار هفته تزریق شود تا ایمنی 70 هفتگی ایجاد شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اعلام اینکه با توجه به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، مرغداری‌ها باید در رعایت اصول بهداشتی توجه کافی داشته باشند و اگر با افت اولیه، کاهش دان،کاهش مصرف آب و کاهش تلفات غیر متعارف مواجه شدند مراتب را به ادارات دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

اصغرزاده در پاسخ به دغدغه مردم برای نگرانی مصرف مرغ و تخم مرغ افزود: مردم نگران محصولات تولیدی استان نباشند این ویروس در مرغداری‌های گوشتی تلفات بسیار  محدود دارد و جای نگرانی نیست همچنین همکاران ما از زمان تولید تا سفره مردم را زیرنظر دارند و واحدهای تخمگذار نیزتحت نظارت هستند و مردم نگران مصرف نباشند.

وی اظهار داشت: تا کنون هیچ مورد ابتلای انسانی در کشور گزارش نشده و جای نگرانی نیست. برای جلوگیری از انتشار این ویروس  در سایر واحدها باید ضدعفونی شوند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: بوقلمون پرنده حساسی است و هرگونه حمل و نقل فرآورده گوشتی خام و تخم باید با مجوز دامپزشکی باشد و رعایت شرایط بهداشتی باید مدنظر باشد تا بتوانیم این ویروس را مهار کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به بروز آنفلوآنزای فوق حاد در استان، واکسن این بیماری به تعداد کافی تامین شده است و به متقاضیان اختصاص داده می‌شود اظهار داشت: مرغداران واحدهای تخمگذار به ویژه در شهرستان‌های بیرجند و خوسف برای پیشگیری از تلفات می‌توانند متقاضی واکسن شوند و برای این کار باید با شبکه دامپزشکی شهرستان تماس بگیرند.

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
3
آفرین به شجاعت مدیر کل لااقل اعلام می کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
1
کاش زودتر اعلام میکردین تا این همه مرغدار بدبخت نشن .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
1
بابا ۴ دز واکسن بزنید
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
1
خیلی بیشتر ازین حرفاست تعداد کانونای درگیری،دیگه الان به آزمایش نمیرسه،تلفات بالا وغیرمتعارف که میبینن معدوم میکنن
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
1
2
این همه سرمایه زنده قربانی یک مرغدار بی فکر و .. که فقط برای خریدن وقت بیشتر برای تبدیل دان و.. به پول، این فاجعه رو بار آورد وکل منطقه آلوده شد. دامپزشک مستقر در فارم چشم نداشت؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
مگر واحد مسئول فنی بهداشتی نداشته که مورد مشکوک رو گزارش کنه ؟
خیلی جای تاسف داره این اتفاقات و همه زحمات کارکنان زحمتکش و مظلوم دامپزشکی رو زیر سئوال
می بره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
1
" وی با بیان اینکه با توجه به بروز آنفلوآنزای فوق حاد در استان، واکسن این بیماری به تعداد کافی تامین شده است و به متقاضیان اختصاص داده می‌شود اظهار داشت: مرغداران واحدهای تخمگذار به ویژه در شهرستان‌های بیرجند و خوسف برای پیشگیری از تلفات می‌توانند متقاضی واکسن شوند و برای این کار باید با شبکه دامپزشکی شهرستان تماس بگیرند.
"
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واکسن آنفلوانزایی که کشته هستش و ایشاله یکماه دیگه ایمنی میده و الان دونه دونه فارمهای تخمگذار و مادر و بوقلمون و شترمرغ و نیمچه گوشتی درگیر شده و داره درگیر میشه، اونم با این قیمت خیلی زیاد، یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟/؟؟/
نظر شما
ادامه