کد خبر: ۶۱۸۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

برای کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ۷۵۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا فردا، وارد خراسان جنوبی می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، مدیرکل دامپزشکی استان در گفتگو با خبر ۲۰ شبکه خاوران با بیان اینکه این واکسن ها با اولویت مرغداری‌های مجاور واحد درگیر بیماری و مرغداری‌های با تراکم بالای مرغ تخمگذار و مرغ مادر توزیع می‌شود.

«دکتر اصغرزاده» با بیان اینکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن طی چند روز آینده وارد استان شود، افزود: هیچ مشکلی برای تأمین واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان وجود ندارد.

وی گفت: واکسن‌ها به مرغداری‌هایی تعلق می‌گیرد که قبل از واکسیناسیون، نسبت به انجام آزمایشات لازم درخصوص عدم وجود بیماری آنفلوانزا مورد تأیید آزمایشگاهی قرار گرفته باشد.

اصغرزاده افزود: این تعداد واکسن در پی رخداد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دو واحد مرغداری شهرستان بیرجند وارد استان شده و برای سایر مرغداری‌ها قابلیت تزریق دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: واکسیناسیون در دو نوبت انجام خواهد شد که نوبت دوم پس از طی یک ماه تکرار خواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه آنفوانزای تأیید شده در واحد مرغداری استان سویه‌ای است که تاکنون موردی از انتقال آن به انسان در کشور گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه تمامی محصولات مرغ و تخم مرغ زیرنظر دامپزشکی استان هیچگونه منعی برای مصرف ندارند، افزود: خروج محصولات مرغ و تخم مرغ از استان نیز هیچگونه منع خروج از استان را ندارند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
واکسن آنفولانزا فوق حاد تولید کجاست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
واسه خودتون اوردین واکسنارو ؟ الان که دیگه مرغ تخمگذاری نمونده ...
نظر شما
ادامه