کد خبر: ۶۱۷۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در نشست فرهنگ غذای حلال که با حضور مسئول حوزه نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در مشهد در حال برگزاری است اظهار کرد: ذبح شرعی جدای از ایمنی غذایی و بهداشت فرآورده های خام دامی نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر جواد اعلمی» گفت: فراز و نشیبهای زیادی در ابتدای شروع طرح ذبح شرعی رخ داد اما با پشتکار حوزه نمایندگی ولی فقیه، این موضوع به صورت یک قانون درآمد و این قانون، از نکات مهم در امنیت غذایی است.

وی گفت: ذبح شرعی، معجزه ای است از قوانین الهی که در دورانی نازل شد که بشر هیچگونه آگاهی از وضعیت فیزیولوژی حیوانات و دیگر مخلوقات نداشت.

اعلمی یادآور شد: مجموعه دامپرشکی در جهت کمک به اجرای دستورات و نظارت هایی که توسط حوزه نمایندگی ولی فقیه در حال انجام می باشد کاملا آماده و همراه است.

وی گفت در استان خراسان رضوی 55 ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه های استان فعالیت دارند.

مسول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان خراسان رضوی نیز که در این نشست حضور داشت افزود: نقش ذبح شرعی در حلیت فرآورده های خام دامی بسیار حائز اهمیت است و می بینیم که تجارت حلال در وضعیت کنونی از چه جایگاه بالا و مهمی در دیگر کشورها برخوردار شده است.

«حجت الاسلام و المسلمین ایزدی» گفت: در تمام ارکان و سطوح، افراد باید با حقیقت سنجیده شوند و ولایتمداری اشخاص جزو ویژگی های مهم است که نقش قطب نما در جامعه را دارد و امامت هست که انسان ها را دور هم جمع می کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی نیز در این نشست یادآور شد: نقش وزارت جهاد کشاورزی، برقراری امنیت غذایی است و اخیرا نیز می گویند اقتدار غذایی بر عهده این وزارتخانه است و نظارت شرعی اگر به خوبی انجام نشود امنیت و اقتدار غذایی تحت تاثیر قرار می گیرد.

«حجت الاسلام و المسلمین احمدی پناه» گفت: بر اساس جایگاهی که داریم وظیفه مند هستیم تا علوم اهل بیت را به مردم برسانیم.

وی اظهار کرد: مردم همواره در صحنه های گوناگون سیاسی و اجتماعی همراه نظام اسلامی بوده اند و هستند و همین مورد، حجت را تمام می کند که ما و یکایک مسولین در سطوح مختلف برای این مردم خدمت کنیم. 

مسول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در افتتاحیه این نشست اظهار کرد: لازم است افرادی که در فرهنگ سازی جامعه تاثیر دارند از قانون صید و ذبح شرعی آگاه باشند و در ترویج آن کمک کنند.

«حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسینی مقدم» افزود: قانون صید و ذبح شرعی توسط مجلس در ۱۲ ماده به تصویب رسیده از مصادیق مهم امنیت غذایی است و تلاش سازمان نیز در همین راستاست تا امنیت غذایی را به بهترین شکل اجرایی کند.

وی گفت: تاثیر غذای حلال در جامعه و تربیت نسل شاهد هستیم بر کسی پوشیده نیست و از طرفی آثار غذای حرام در افراد نیز بسیار بارز است و همین مساله اهمیت نظارت بر ذبح شرعی را یادآوری می کند.

مسول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان ساخت: با توجه به اهمیت حلیت غذا و فرآورده های خام دامی درخواست دارم تا موارد از طریق ائمه جمعه به اطلاع عموم رسانده شود چرا که فرهنگ سازی غذای حلال به مثابه بیمه کردن جامعه است.

وی با اشاره به ایام سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نیز اظهار کرد: سردار سلیمانی، هیچ گاه از ذهن مردم و تاریخ پاک نخواهد شد و 9  دی نیز اتفاقی است در مسیر حمایت از نظام اسلامی و مقابله با فتنه سازمان یافته دشمنان و اقدام مردم در ۹ دی اقدامی است فاطمی در جهت حمایت از ولایت و رسوایی فتنه و نفاق و ما وظیفه داریم این ایام را زنده نگه داریم.

او در پایان اعلام داشت: هدف از برگزاری جلسه امروز، عملیاتی کردن مواد مختلف قانون صید و ذبح شرعی است و تهیه دستورالعمل هایی کاربردی جهت اجرای دقیق قانون یادشده؛ لذا به بررسی دقیق مفاد این دستورالعمل طی مدت جلسه خواهیم پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسینی مقدم  گفت: در کشور ۷۰۰ ناظر شرعی و ۲۰۰۰ ذابح در کشتارگاه ها داریم و ۲۵ هزار نفر در کشتارگاه های کشور فعالیت دارند و ما نسبت به این اقشار وظیفه داریم تا فرهنگ سازی کنیم.

یادآور می شود در این نشست 2 روزه مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در ادارات کل دامپزشکی استان های تهران، اصفهان، آذربایجان غربی و کرمانشاه حضور دارند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
با سلام
در این شرایط کرونایی با این وضعیت اقتضادی ضرورت دارد این کارها آقای دکتر ماکنعلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
خوب ، به سلامتی هفته پیش نشست دو روزه آقایان در اصفهان بود و الان در مشهد و هفته دیگه در یک استان دیگه. صحبت از چیه ؟؟ از سختی کار نظارت شرعی و ضرورت تامین مالی ناظران شرعی و ... علی برکت الله
نظر شما
ادامه