کد خبر: ۶۱۶۹۷
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

همایش فرهنگ سازی غذای حلال با سخنرانی «حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید اسماعیل حسینی مقدم» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور در شهر اصفهان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، همایش فرهنگ سازی غذای حلال با حضور «حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید اسماعیل حسینی مقدم» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور، جمعی از مسئولین استانی و ناظرین ذبح شرعی و مدیران کشتارگاه های دام و طیور استان اصفهان در محل سالن همایش مرکز آموزشی سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی مقدم در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام استان اصفهان تصریح کرد: اصفهان، استانی است که در بخش های متعدد همچون صنعت و کشاورزی همیشه درخشش داشته است و جزو استان های شاخص در توسعه کشور محسوب می گردد.

وی افزود: از نگاه ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری، عناصر قدرت ملی ایران اسلامی، در سه مقوله اقتصاد، فرهنگ و دانش تحقق پیدا می‌کند.

حجت اسلام و المسلمین دکتر حسینی مقدم اظهار نمود: در زمینه دانش پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای در کشور حاصل شده است و همه تحریم های ظالمانه ای که از سوی استکبار جهانی وضع شده است بخاطر همین پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای است که در حوزه علم و دانش کشورمان، توسط دانشمندان به دست آمده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور تصریح نمود: در زمینه فرهنگ و اقتصاد ما نیازمند جهش هستیم البته به حمدلله استان اصفهان در این زمینه ها از استان های پیشرو و موفق است.

وی گفت: اگر بناست جهش در عرصه اقتصاد رخ بدهد این جهش باید مبتنی بر زراعت و دامپروری باشد.

حجت اسلام و المسلمین دکتر حسینی مقدم افزود: درست است که امروزه یکی از محورهای مهم اقتصاد در دنیا صنعت است و خوشبختانه استان اصفهان را در زمینه صنعت به خوبی شناخته شده است ولی اگر با زراعت، آب، خاک و دام به این مقولات درست بیندیشیم و این ها را به خوبی تدوین کنیم، می توانیم تمامی تحریم های دشمن را شکست دهیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور گفت: با عنایت به گزارش  های بیان شده، استان اصفهان با تولیدات 7 میلیونی محصولات کشاورزی با توجه به محدودیت های موجود در اراضی زراعی، ظرفیت خوبی نشان داده است و لازم می‌دانم تلاش گران سازمان جهاد کشاورزی استان و همه عزیزانی که در عرصه زراعت کارهای ارزنده ای را پایه‌گذاری کرده‌اند، تشکر نمایم.

وی افزود: این که بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی استان را به سمت کشت گلخانه‌ای سوق داده‌اید و در کشور رتبه سوم را به دست آورده اید این کار خوب و هوشمندانه ای است و باید توسعه پیدا کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور اذعان داشت: باید با کیفیت بخشی به محصولات کشاورزی و استفاده بهینه از زمین و آب، مشکلات را جبران نماییم. وی گفت: کشت گلخانه‌ای فرصت بسیار خوبی است اما مبحث دام و دامپروری هم موضوع بسیار مهم دیگری است که به حمدالله استان اصفهان با هوشمندی در این شرایط سخت خشکسالی در زمینه توسعه دام و دامپروری تلاش نموده و فقط وجود 2 هزار و 200 واحد پرورش طیور از افتخارات مجموعه استان به شمار می رود.

حجت اسلام و المسلمین دکتر حسینی مقدم افزود : امروزه خوشبختانه دام هم تبدیل یک صنعت شده و همانطوری که در صحبت ها اشاره شد فعالیت به صورت زنجیره تولیدی در این استان در عرصه دام و طیور آغاز شده است.

 وی تصریح کرد: در بازدیدی که از یک زنجیره تولید طیور در بخش کوهپایه شهرستان اصفهان داشتیم، شاهد سرمایه گذاری کلان، همت و تلاش شبانه روزی در زمینه تولید محصول بهداشتی و پاک و حلال بودیم و جا دارد از زحمات این تولید کننده عزیز و حمایت های همکاران خوبم در اداره کل دامپزشکی استان و دیگر دستگاه های مرتبط  تشکر و قدردانی نمایم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور اظهار نمود: در این زنجیره های تولیدی، جایگاه غذای حلال و فرهنگ‌سازی برای غذای حلال ارزش بسیار بالایی دارد و باید با افتخار بگوییم ذبح شرعی از احکام فقهی معجزه‌آسای اسلام است.

حجت اسلام و المسلمین دکتر حسینی مقدم افزود: اگر این ذبح شرعی نباشد علاوه بر آثار منفی روحی و روانی که بر مصرف کننده گوشت آن دام بر جای می گذارد آثار مخربی  نیز بر جسم انسان دارد و این موضوع به هیچ وجه قابل انکار نیست.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور گفت: الحمدلله حدود ۷۰۰ نفر از روحانیون عزیز در سطح کشتارگاه های دام و طیور کشور، به ویژه کشتارگاه های طیور، در نیمه های شب، زمانی که مردم در آسایش و خواب به سر می‌برند، آنها وظایف نظارت شرعی بر ذبح طیور را به خوبی انجام می‌دهند و من از تک تک ناظرین تشکر و قدردانی می نمایم.

وی گفت: ناظرین ذبح شرعی از مظلوم‌ترین اقشاری هستند که حتی در میان روحانیت هم خیلی به آنها توجه نشده است.

حجت اسلام و المسلمین دکتر حسینی مقدم گفت: با توجه به جمعیت بالای دامی کشور با قریب ۶۰ میلیون راس دام، متاسفانه از فرصت صادرات استفاده نمی شود و در بعضی مواقع وارد کننده هم نیز می باشیم.

وی گفت: فرصت حلال در دیگر کشورها خریدار دارد و نه تنها مسلمانان دنیا بلکه الان غیر مسلمان ها هم به سمت غذای حلال روی آوردند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور در پایان خاطر نشان کرد: ما باید فرهنگ سازی غذای حلال را در کشور به خوبی و موثر ادامه بدهیم و کمک نماییم مردم با خیال آسوده بتوانند به غذای حلال و مطهر دست پیدا کنند و با اطمینان خاطر مصرف نمایند.

شایان ذکر است حجت الاسلام و المسلمین احمد رضا کیانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی، حجت الاسلام و المسلمین اباذر بختیاری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی، مهندس مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی، دکتر شهرام موحدی موحدی مدیر کل دامپزشکی و مهندس محمود فرمانی مدیرکل استاندارد استان اصفهان از سخنرانان این همایش بودند.

تجلیل از سه تن از ناظرین ذبح شرعی کشتارگاه های استان، نشست تخصصی بررسی مشکلات مدیران کشتارگاه های دام و طیور، کلاس های آموزشی تخصصی به تفکیک ناظرین شرعی کشتارگاه دام و طیور و همچنین جلسه پرسش و پاسخ با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور و معاونین ایشان از برنامه های جنبی همایش فرهنگ سازی غذای حلال بود.

 

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
2
3
کلا هر کی با دامپزشکی مرتبط میشه مظلوم هم میشه
شما یه مقام نظامی عالی رتبه را بذار معاون دامپزشکی چهار روز دیگه مصاحبه میکنه میگه نظامی های شاغل در دامپزشکی از مظلومترین نظامیان عالم اند
دانشجوی دامپزشکی مظلوم کارمند سازمانش مظلوم رئیسش تو وزارت جهاد مظلوم دامدار و مرغدار و ... همه مظلوم اند
سازمان مظلومین کشور(IMO) به جای IVO
امیر
|
United States of America
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
8
ایا در کشورهای دیگه چیزی به نام ناظر شرعی وجود داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
نه چون هرکس سر شغل و حرفه مرتبط با تحصیلش مشغول بکار هست و بودجه ......... ندارند
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
6
و جالب این است حضور این عزیزان هنوز در کشورهایی که گوشت وارد میکنیم هم ادامه دارد و هم تقویت شده و ناظران دامپزشکی حذف شده اند!
البته یک دامپزشک میتوانست ذبح شرعی را نظارت کند و ۴ رگ گردن را بعد از ذبح مشاهده کند.
ولی یک حوزوی چطور دارد کار علمی و فنی یک دکتر را هم اونجا انجام میدهد!
واحیرتا از این همه اشتباه، امیدوارم صبح در این مملکت طلوع کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
درسته هرکس جای خودش خیلی ایده آل هست کار کنه مثلا حوزوی ها در جای خودش بهتره کار کنن و احترام جایگاهشون هم حفظ میشه دامپزشکان هم در حرفه و تخصص خودشون کار کنند خدمت برجسته ای را به جامعه ارائه میکنن اما نباید اینطور باشه که حوزوی کار دامپزشک رو انجام بده و دامپزشک هم کار اداری و مدیریتی بکنه در کل میتوان گفت اگر هرکس به حق خودش قانع باشه و به تخصص خودش احترام بزاره و به حقوق دیگران تعددی نکنه بهترین کار ممکنه رو انجام میده .به نیروهای اداری هم در ضمن ظلم نکنید اونها هم انسانن و حق شهروندی دارند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
1
7
اینجانب با 27سال سابقه کار در بازرسی گوشت بخدا بخدا به 124هزار پیامبر بنظر من احتیاجی به ناظر شرعی نیست لطفا بیشتر بررسی کنید روحانیون عزیز کار شما جای دیگر است
همکار
|
United States of America
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
9
وقتی با تحصیلات حداقل حوزوی بیش از کارشناس رسمی حقوق میگیرند . وقتی منبع تامین حقوقشون عوارض کشتار هست نه کارفرما . وقتی با وجود اثبات ورود کرونا به کشور از طریق گوشتهای منجمد ، هنوز هم حداقل هر دو سال یک بار عازم برزیل و ... هستند و با وجود ذابح مسلمان و ... تحت عنوان ناظر .........................
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
1
3
جالبه اصفهان ۶۸۸ نفر مسول فنی داره و ۱۹۷۸ نفر در لیست انتظار از سال ۱۳۷۸ داره اومدید یک احوالی از همکاران مظلوم وگرسنه خودتون هم بگیرین الان ۴ قسط وام من عقب افتاده مسول فنی
مجید
|
United States of America
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
6
چند تا از این آثار مخرب را اگر امکان دارد ذکر کنند ........ در کشور های غیر اسلامی که ذبح غیر اسلامی میکنند کیفیت گوشت و زندگی مردم عالی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
7
1
چرا یه عده این قدر ......... ندارند نسبت به ناظرین بی ادبی میکنند دروس حوزه فقط ادبیات را که دانشجو در دانشگاه میکنه طلبه در سال دوم حوزه میخواند بی انصاف زیادند در این مملکت که چشم دیدن روحانیت رو ندارند .کجا حقوق ناظر و مسئول فنی یکسان هست .ناظر یه سوم حقوق فنی رو میگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
1
1
مسئولین فنی هم که از اول کشتار تا آخر آن پای کار هستند بیشتر از ناظر ذبح شرعی چشمانش و.....
مظلوم تر از مسئولین فنی در کشتارگاه خود اوست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
4
تا ده سال پیش ناظر شرعی نبود چه اتفاقی این مملکت افتاد؟در دنیا ناظر شرعی نیست چی شده؟ضابحین در کشتارگاه همه مسلمان هستند و دوره ها را دیده و امتحان هم ازشون گرفتن و کارت هم دارن حالا شما دنبال چیزهای دیگه اشتغال زایی هستین بماند
نظر شما
ادامه