کد خبر: ۶۱۶۹۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
انا لله و انا الیه راجعون
حکیم مهر به نوبه خود، مصیبت وارده را به جامعه دامپزشکی کشور تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و رحمت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نماید ...

حکیم مهر: با کمال تاسف و تاثر باخبر شدیم «دکتر واغیناک قازاریان» از دامپزشکان پیشکسوت و رئیس هیات مدیره ۵ دوره انجمن صنایع فراورده‌های گوشتی ایران دار فانی را وداع گفته و به دیدار معبود شتافته است.

شادروان دکتر قازاریان بنیانگذار و مدیر شرکت فرآورده‌های گوشتی رباط بودند و همچنین مدیریت شرکت فرآورده‌های گوشتی میکائیلیان، مدیریت شرکت آرزومان و مدیریت شرکت شیر پاستوریزه تهران را نیز در سال‌های گذشته عهده‌دار بودند.

حکیم مهر به نوبه خود، مصیبت وارده را به جامعه دامپزشکی کشور تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و رحمت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نماید.

شادروان دکتر واغیناک قازاریان متولد ۱۳۰۴ و اهل اراک بودند. سه سالگی را پشت سر گذاشته بود که همراه خانواده به تهران آمد. بعد از اخذ دیپلم وارد دانشکده علوم دانشگاه تهران شد و رشته شیمی را خواند. اما سال دوم انصراف داد و به دانشکده دامپزشکی راه پیدا کرد. سال ۱۳۳۴ دکترای خود را گرفت.

سازمان دامپروری وزارت کشاورزی او را جذب کرد. چند ماه در امور مالی و اداری کارآموز بود که به عنوان رئیس دامپروری استان خوزستان عازم اهواز شد، علاوه بر حوزه مأموریتش، ایستگاه های دامپروری استان لرستان را هم سرپرستی میکرد.

این مأموریت سه ساله به طول انجامید. وی به تهران انتقال یافت و حکم سرپرستی پروژه بزرگ نخستین جوجه‌کشی صنعتی را دریافت کرد. در این واحد تعداد ۳۸ دستگاه ماشین جوجه‌کشی نصب شد. در هفته ۳۴۸ هزار قطعه جوجه تحویل خریداران میداد. یک سال از اجرای موفقیتآمیز طرح میگذشت که وی را به اداره کل ترویج منتقل و حکم مأموریت در استان کرمانشاه را برایش صادر کردند. بعد از ۷ ماه هنوز با محل آشنایی کافی پیدا نکرده بود که به استان مازندران فرستاده شد. سازمان دامپروری بعد از ۲ سال مأموریت انتقال او را لغو کرد و به تهران فرا خواند و رئیس اداره اصلاح نژاد و بهبود شیر شد. شرکت سهامی صنایع شیر ایران به تازگی تأسیس یافته و کار خود را آغاز کرده بود. وی به عنوان رئیس آزمایشگاه به صنایع شیر انتقال داده شد و یک سال بعد با حفظ سمت به عضویت در هیأت مدیره در آمد.

دکتر قازاریان در سال ۱۳۵۹ دوران بازنشستگی را آغاز و دامنه فعالیت خود را به حوزه فرآورده های گوشتی محدود کرد. وی همزمان با خدمت در صنایع شیر، همکاری نزدیکی با دو شرکت بزرگ فرآورده های گوشتی میکائیلیان و آرزومان (گوشتیران) داشت، تا در سال ۱۳۷۸ استعفا داد و از این پس با تجربه‌ی این ۱۸ سال همکاری در هیأت مدیره و مدیر عاملی به واحد تولیدی خودش که چند سال پیش راه اندازی کرده بود رفت: کارخانه فرآورده های گوشتی رباط.

این واحد در حال حاضر به عنوان یکی از خوشنام ترین تولید کنندگان فرآورده های گوشتی از شهرت و اعتبار خوبی برخوردار است.

ویژگیهای بارز او را در صنعت غذا در چند نکته می‌توان اشاره داشت:

پس از انقلاب اسلامی و تأسیس کارخانه ای جدید در بخش صنعت غذا وی به عنوان قدیمی ترین عضو صنعت در سمت رئیس هیأت مدیره شرکت تدارکاتی کالباس سازان ایران، برای مدت ۱۵ سال همکاری داشت. همچنین با توجه به تعداد کارخانه های صنایع گوشتی که از مرز ۱۲۰ واحد هم گذشته بود نیاز مبرم تشکیل یک انجمن صنایع گوشتی به خوبی احساس میشد که وی پس از تأسیس، به ریاست هیأت مدیره انتخاب گردید. بعد از تشکیل شرکت تعاونی صنایع گوشتی نیز به عنوان هیأت مدیره و خزانه دار برگزیده شد که در این مسئولیتها توانست خدمات ارزشمندی ارائه دهد.

روحش‌ شاد و یادش گرامی

 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
2
0
مگر ایشان مسلمان بودند که اول خبر انا لله و انا الیه راجعون را نوشتید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
اسکول نباش. اصل رو مطالعه کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
2
در همه ادیان الهی انا لله و انا الیه راجعون صدق می کند و این باور وجود دارد
phd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
4
مسیحی باشی یا زرتشتی یا یهودی همه به وحدانیت خداوند خالق اعتقاد دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
1
0
شاید بهتر بود که به زبان شیوای پارسی مینوشتید و از نوشتن کلام عربی خودداری می‌کردید اینگونه حساسیت همکاران برانگیخته نمیشد
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
0
این هم پارسی ااااااااااااااااااااااااا.......ااااااااا ترجمه خدا رحمت کنه روحشون شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
4
همش تو حاشیه هستیم. این بنده خوبه خدا همون موقع که زنده بود هم از همین حواشی براش درست میکردن بابا بس کنید. خدماتی که ایشون به صنعت دادن رو خدا دیده . حق استادی گردن بنده و خیلی از ما داشتن . رفتن و راحت شدن. از خاکستر به خاکستر از خاک به خاک ...
نظر شما
ادامه